مانیتوریگ جنبه های مختلفی داره و نیز سطوح دسترسی متفاوتی رو نیاز داره. بسته به اینکه چه نوع مانیتورینگی به شما ارایه شده نوع کار نیز تفاوت خواهد داشت. در حالت عادی تنها سرویس های اصلی یک سرور از نظر online بودن بررسی می شوند. در حالت های دیگر ممکن است هر گونه ایراد و اشکال مانیتور شده و گزارش داده شود. البته موضوع رفع مشکل نیز بحث دیگریست، اگر سرویس شما Managed باشد که خود شرکت میزبان می بایست موضوع را حل و فصل کند (مطابق مفاد قرارداد) در غیر اینصورت وظیفه خود شماست.

در نهایت یک جمع بندی در مورد روال رایج انجام میدم...

1. مانیتورینگی که بصورت عادی ارایه می شود یعنی بررسی وضعیت آنلاین بودن سرور و یا سرویس های سرور بصورت 24 ساعته و اطلاع رسانی از طریق ایمیل یا SMS که شرکت هایی همچون Pingdom این کار رو انجام میدن برای شما.

2. سرویس اگر Managed باشد، شرکت میزبان وظیفه کنترل، کشف و رفع مشکلات را دارد، البته مطابق قراردادی که با شما بسته شده؛ در نتیجه ممکن است شامل همه چیز یا همه زمان ها نگردد.