شبکه های اجتماعی در واقع محلی برای به اشتراک گذاشتن افکار، عقاید، ایجاد رابطه با سایرین و استفاده از اطلاعاتی است که توسط انسانهای دیگر تولید می شود. در صورتیکه یک مقاله در شبکه های اجتماعی داشته باشید و این مقاله توسط 5000 نفر به اشتراک گذاشته شود، مقاله مورد نظر و لینکهای درون آن از دیدگاه موتورهای جستجو اهمیت ویژه ای پیدا خواهند کرد و هنگام رتبه بندی سایتها، نظر این 5000 نفر که مقاله شما را به اشتراک گذاشته اند را در رتبه بندی سایتها تاثیر خواهند داد.
اما باید توجه کنید که نوشتن مقاله و انتشار آن در شبکه های اجتماعی باید توسط یک نویسنده خوب و با تجربه انجام بپذیرد تا بخوبی تاثیر خود را نشان دهد. در صورتیکه بتوانید چنین مقالات و یا مطالبی تهیه کنید، حتما آنها را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و برای کالا و خدمات خود بیننده بیشتری جذب کنید.
همانطور که اشاره شد موتورهای جستجو به نظر افرادی که مطالب را به اشتراک گذاشته اند احترام می گذارند و نظرات را در رتبه بندی خود تاثیر می دهند. تاثیر گذار بودن نظر کاربران بر نتایج جستجو، بحث جدیدی در میان موتورهای جستجو ایجاد کرده است و در آینده در این مورد مقالات بیشتری منتشر خواهیم کرد.