تا کنون چندین سفارش طراحی سایت فروشگاهی و سازگار با سئو داشته ایم که پس از تحویل و راه اندازی فروشگاه، این فروشگاهها در ابتدای کار فروش کمی داشتند. اما با ادامه کار و فعالیت بیشتر (بدون تبلیغات و فقط از طریق ایجاد محتوای مناسب و معرفی صحیح محصولات) کسب و کارشان به خوبی توسعه پیدا کرد.
اما موارد دیگری وجود داشت که مدیران کسب و کارها بخاطر سود کم، پس از دو تا سه ماه از ادامه کار خود دست می کشیدند.
این طرز فکر اشتباه همواره وجود دارد و عده ای از مدیران تازه کار انتظار زیادی از اینترنت دارند و میخواهند بلافاصله پس از راه اندازی فروشگاه یا کسب و کار خود، به سود قابل توجهی برسند. در صورتیکه این طرز فکر کاملا اشتباه است. کسب و کارهای آنلاین در صورتیکه بودجه کافی برای تبلیغات در اختیار نداشته باشند، باید در ابتدای کار خود بسیار صبور باشند و نباید خود را با یک مجتمع تجاری که در یک منطقه شلوغ و پر رفت و آمد واقع است مقایسه کنند!
مسئله دیگری که همواره وجود دارد این است که در اغلب موارد پس از سئو کردن وب سایت خود، شما هستید که مدیریت کسب و کار خود را به عهده دارید. اگر گمان کنید با یک بار سئو کردن دیگر همه نیازهای موتورهای جستجو را برآورده کرده اید و دیگر لازم نیست به سئو اهمیت دهید، در ادامه کار خود با مشکل مواجه خواهید شد.
برای موفقیت یک کسب و کار آنلاین باید این موارد را در نظر گرفت:
- سئو کردن وب سایت
- تولید محتوای با کیفیت و معرفی صحیح محصولات و خدمات خود
- حضور در شبکه های اجتماعی و معرفی کالا و خدمات
- در ماههای اولیه باید بسیار صبور باشید
- همواره به سئو توجه کنید و در صورت امکان در این زمینه یک مشاور خوب داشته باشید.
پس از گذار از مراحل اولیه و تسلط پیدا کردن مدیران، برای حفظ جایگاه کسب و کار آنلاین باید بصورت دوره ای روند کار خود را با تیم های سئو در میان بگذاراند و از اتفاقات جدید در دنیای موتورهای جستجو با خبر شوند.