سلام.
مشخصاً شما روی صحبت رو به استاندارد های جهانی بردید و از اونجایی که من هم 3 سال هست طبق این استاندارد ها فعالیت می کنم، میتونم چند نکته رو بگم.
1. مشتری وقتی میاد و از شما میخواد که مشکل هاست اشتراکی ایشون رو برطرف کنید، شما پس از بررسی مواردی مثل مشکل نداشتن DNS و منقضی نشدن دامنه و Lock نشدن حساب کاربری و هماهنگی با بخش فروش (ممکن دلیل مالی باشه) و ... تنها راهی که براتون میمونه این هست که به هاست مشتری وارد بشید و ببینید مشکل چی هست !
2. صحبت شما کاملاً درست هست و این شرط اخلاق - ادب و کار حرفه ای هست ولی مشخصاً این عمل مربوط به سرور مجازی - سرور اختصاصی می باشد و حتی در سطح Reseller هم رفع اشکال سایت مشتری بدون بررسی محتویات (برای اطمینان حاصل کردن از سطوح دسترسی - مشکل نداشتن کد های نوشته شده توسط کاربر - مشکل نداشتن حساب config فایل - مشکل نداشتن بانک اطلاعاتی و ...) لازم هست و در عمل تنها راه برای اجرای مراحل Troubleshooting یا همانا اشکال یابی می باشد که وضیفه بخش پشتیبان شرکت هاستینگ هست.
در هر صورت، من در این مورد حق رو به همکارمون که شرکت فروشنده هاست هستند میدم.
با تشکر.