متأسفانه در مورد سرور چون بسیاری از ایرانیهای عزیز دسترسی به راههای پرداخت بینالمللی ندارند ، تعداد محدود کسانی که این فرصت رو پیدا کردند به صورت واسطه این کار رو انجام میدند و اسم خود را سرویس دهنده مینامند . در صورتی که کاری که انجام میدهند نوعی دلالی و یا فروش غیر مستقیم عرض هست . بسا بسیاری از این سرویس دهنده هارو دیدیم (حتا همین الان هم موجود هست) که به واسطهٔ پرخت کننده مسئولیت بیش از ۱۰۰ کاربر رو به عهد گرفتند و در صورت ایجاد مشکل ، هیچ مسولیتی رو قبول نمیکنند و میگن فلانی پرداخت رو قرار بوده انجام بده و نداده و یا مشکل پیش اومده و به من ربطی نداره .
در صورتی که وقتی یک سرویس دهنده خودش رو سرویس دهنده اسم میذاره باید همهٔ جوانب تجارت رو مدّ نظر قرار بده . از انتخاب سرور خوب گرفته تا انجام پرداخت و پشتیبانی از مشتری .
در این موردی که شما فرمودید حق کاملا با شما هست ، و سرویس دهنده باید دلار رو برای سرویسِ شما همون موقع که پرداخت کردید خریداری میکرد که الان موقع پرداخت چنین مشکلی نداشته باشه . شما هیچ مسولیتی نسبت به تغییر نرخ دلار و بی نظمی در سیاست مالی سرویس دهنده ندارید ، مشکل ارز و انجام پرداخت رو اونها باید حل بکنند نه شما!
چون چنین سیاستی رو مطمئناً در شرایطشون ندارند که تفاوت ماه قبل باید پرداخت بشه ، از کجا تضمینی هست که مال ۲ ماه قبل رو طلب نکنند !!!
در کّل ولی چون بحث سرور بحث حساسی هست و با اطلاعات زیاد روی سرور هیچ کس دلش نمیخواد انتقال بده ، (در نگاه) سرویس دهندها به خود اجازه میدند که هم چین در خواستهای بی ربط از مشتریها بکنند .