پس از نظر شما تفاوت بک لینک و تبلغ در اتریبیوت Nofollow مشخص میشه . بسیار خوب ولی پس چرا کمپانی های تبلیغاتی بزرگ adbrite از این اتریبیوت در تبیلغاتی که در سایت های مختلف نشون می دن استفاده نمی کنند و جالب اینجاست که الان 2 3 تا سایت که خود گوگل Adsense را در سایتشون قرار دادند باز هم لینک ها چنین اتریبیوتی همراه ندارند. این لینک ها که به وسیله مدیران سایت ساخته نمی شن و خون گوگل runtime می سازه . این لینک ها در واقع تبلیغ هستند ولی بک لینک هم با تعریف شما هستند.

بعد چطور می فرمایید که : وقتی گوگل در جایی Adwords قرار میده لینک ها کاملا بی تاثیر هستند ؟ به گفته شما آیا ملاک اثر مگه nofollow نیست با این حساب Adword گوگل علاوه بر تبلیغ در سرچ هم اثر دارد. شاید اثر 100% نداشته باشد ولی اینکه می فرمایید کاملا بی تاثیر به نظر اشتباه است. یک نکته جالب در گفته های شما این است که در مورد مواردی همه جای آن با شک همراه است و حتی سایت بزرگ ترین سایت های SEO در دنیا را وقتی بررسی می کنید به صورت احتمالی نظر می دهند و در همه جا از کلمه "تجربه ما چنین می گوید" یا موارد مشابه استفاده می کنند شما رای قطعی صادر می کنید. ببینید بنده این را می گویم شاید تمام فرمایشات شما درست باشد شاید نباشد و شاید بخشی از آنها درست باشد . در کل این نکته گوگل چنین می گوید به این معنا نیست که الگوریتم خود را برای شما فاش کرده . خود شما هم حتما به مواردی مواجه شده اید که نتیجه 100% چیزی که پیشبینی می کردید نیست . استفاده از کلمه های مثل غلط و اشتباه و به طور کل بیان 100% فقط باعث ایجاد شک در شخص مقابل می شود.
من گفته شما را به این شکل قبول دارم که یک لینک خشک و خالی حتما ارزش چندانی ندارد . اما اگر شما جایی چنین لینکی داشتید اشتباهی مرتکب نشده اید . شاید کمک چندانی هم به شما نکند