نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: مشتری مداری رمز موفقیت

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    عضو انجمن vps-baran.ir آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴
    نوشته ها
    595
    تشکر تشکر کرده 
    1,246
    تشکر تشکر شده 
    1,138
    تشکر شده در
    569 پست

    پیش فرض مشتری مداری رمز موفقیت

    جایی بهتر از اینجا برای این مطلب پیدا نکردم

    فکر کردم یا این مطلب بتونم
    برای دوستانی که می خوان تازه شروع به کار کنند یا در حین کار هستند کمک اساسی کرده باشم.

    چون در حال حاظر شاید شرکت ها یا فروشنده هایی هستند که نقص کاری زیادی دارن

    همه ی ما هم نقص هایی رو داریم ، تا جایی که امکان داره باید بتونیم برطرف کنیم.

    و همه باید سعی و تلاشمان را بر این مبنا قرار دهیم که اصلی جز اصل مشتری مداری را سر لوحه کارمان قرار ندهیم


    ----------------------------


    ما
    در دورانی زندگی می کنیم که به حقیقت دوران مشتری سالاری است و این مخاطبین ومشتریان شرکتها و مؤسسات و سازمان ها هستند که مشخص می کنند چه کالایی با چه کیفیتی باید به آنان عرضه شود . این امری جهانی است و در این راه سازمان ها ومؤسسات و شرکت ها در کشور ما نیز ناگزیرند که از این اصل اساسی جهت استقرار و تداومخود پیروی کنند .


    رضایت مشتری چیست ؟

    رضایت مشتری احساس مثبتی است که در هرفرد پس از استفاده از کالا یا دریافت خدمات ایجاد می شود . این احساس رضایت ازتقابل انتظارات مشتری و عملکرد عرضه کننده بوجود می آید .


    رضایت مشتری چه اثری در کسب و کار دارد ؟

    1-
    تکرار خرید مشتری راضی ، در مورد کالاهای روزمره
    2-
    خرید کالای جدید از جانب مشتری با صرف کمترین هزینه تبلیغات
    3-
    خرید کالا یادرخواست خدمات توسط مشتریان جدیدی که توسط مشتریان راضی به کالا یا خدمات ارائه شده تمایل پیدا می کنند .

    نکته ای که بسیار حائز اهمیت است آن است که نباید فراموش کرد که مشتریان راضی ناخودآگاه به یک رسانه بدون هزینه جهت انجام تبلیغات تبدیل می شوند ، بنابراین از این کانال ارتباطی بر تعداد مشتریان سازمان یا مؤسسه افزوده خواهد شد .


    شناسایی انتظارات مشتریان ؟

    شناسایی انتظارات مشتریان جز بامراجعه به آنان و دریافت دیدگاه های آنان مُیَسر نیست . این امر بر عهده واحد روابط عمومی است که از تکنیک های آماری چون
    ( روش تلفنی ، روش پستی ، روش حضوری ) بهره
    بگیرد و دیدگاههای مخاطبین را در خصوص عملکرد سازمان یا مؤسسه پی جویی نماید .

    اما وظیفه اساسی ای که توجه کارشناسان و مدیران روابط عمومی را نسبت به آن می طلبد ، آن است که شناسایی انتظارات مشتریان باید به روز باشد زیرا عواملی چون ؛بهبود فرآیندها ، ظهور تکنولوژی نوین ، تغییرات در او لویت های مشتریان ، ارتقا کیفیت خدمات فرآهم شده توسط رقبا ؛ باعث می شود انتظارات مشتریان در طی زمان تغییریابد .

    «
    در واقع وظیفه عرضه کننده فراهم نمودن چیزی است که مشتری می خواهد


    مدیریت انتظارات مشتری ؟

    با تبلیغات نابجا و مبالغه وگزافه گویی سطح انتظارات مشتریان بدون دلیل ارتقا پیدا می کند که متأسفانه بعضیمؤسسات به این آتش دامن می زنند و بدون کار کارشناسی شده انتظارات و توقعات جدیدیرا برای مردم تعریف می کنند که خود آنان از برآورده کردن آن سطح از انتظارات بوجودآمده عاجزند ، این مسأله باعث می شود که مشتریان دچار بدبینی شوند و احساس نارضایتیدر آنان رشد کند که جبران اینچنین خسارتی تقریباً ناممکن است و هزینه و وقت زیادیرا می طلبد و آخرین پیامد آن از دست دادن مشتری است ، که مشتری ناراضی به راحتی بهیک دستگاه تبلیغاتی منفی تبدیل خواهد شد که در نهایت مشکلات عدیده ای را برای شرکتیا مؤسسه بوجود خواهد آورد . سازمان ها و شرکت ها از طریق کانال های ارتباطی چون ؛ پیام های تبلیغاتی که از رسانه هایی چون تلویزیون و رادیو پخش می شوند ،


    تابلوهای
    خیابانی ؟

    همان تبلیغات محیطی ، نشریات ، پیام هایی که از طریق فروشندگان به مخاطبان منتقل میگردد ؛ در شکل گیری سطح انتظارات مشتریان نقش بسزایی را ایفا میکنند . با بیان نقاط مثبت و امتیازات رقابتی کالا یا خدمات ، می توان سطح انتظارات مخاطبان را کنترل و مدیریت نمود ، و از ارتقای بی مورد آن جلو گیری کرد و آن را همگام با خدمات یا کالا ارائه شده نمود.


    مدیریت شکایات مشتریان ؟

    اگر کالا یاخدمات بی عیب و نقصی هم ارائه شود ، اما همیشه هستند افرادی که از عملکرد سازمان هایا مؤسسات گله مند باشند ، ولی نکته اینجاست که نباید نسبت به آنان بی اعتنا بود برعکس باید آنان را مشاوران خوبی بدانیم که بدون اِعمال هیچ گونه هزینه ای نقاط ضعفکالا یا خدمات ارائه شده را به مؤسسه یا سازمان مربوطه انتقال می دهند .

    امّا مواردی که در این زمینه باید به آنها توجه نمود این است که :

    1-
    نباید در واحد روابط عمومی که دریافت کننده و منعکس کننده شکایات است ، از کارکنان مأیوس و شکست خورده استفاده نمود .
    2-
    دایره شنیدن شکایات مشتری را در مکان های مناسبی دایرکنیم ، یعنی اغلب در مکان پُر تردد و پُر رفت و آمد ارباب رجوع ، که توجه شان بدان جلب گردد .
    3-
    به کارگیری سیستم مدرن و پیشرفته در این خصوص که سریعاً شکایات را ثبت و به واحدهای مربوطه ارجاع دهد .
    4-
    آموزش کارکنان این بخش در نحوه برخورد با اینگونه مشتریان .
    5-
    مادامی که به شکایات آنان رسیدگی نشده سعی نکنیم آنان رابه خرید بیشتر ترغیب کنیم .
    6-
    آنان را ترغیب کنیم تا نظرات و انتقادات خود رابیان کنند .

    نتیجه:

    آنچه حاصل می آید آن است بپذیریم عصر صف کشیدن مشتریان به پایان رسیده است . کسب و کار آینده در مسیر مشتری مداری است . سازمان ها و
    مؤسساتی که این پیام را نشنیده اند یا نپذیرفته اند ، زمینه محو شدن از بازاررقابتی برای آنان مهیا خواهد بود . تا فرصت باقی است باید تلاش کنند تا اسباب لازمبرای شرکت در مسابقه رقابتی جلب رضایت مشتری را تدارک ببینند . در مسیر مشتری مداری باید درجه رضایت مندی مشتری را شناسایی نمود ، آن را مدیریت کرد و با نظرات و توقعات مشتریان نباید مبارزه کرد بلکه باید آن ها را مدیریت نمود .
    ویرایش توسط vps-baran.ir : February 17th, 2012 در ساعت 20:02

  2. تعداد تشکر ها ازvps-baran.ir به دلیل پست مفید


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •