سلام
همانطور که ذکر کردید سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو قوانین نا نوشته ای دارد ولی یکسری اصول کلی دارد که تغییر نمی کنند برای مثال
تمامی مواردی که در سئو مطرح است به طریقی به کاربران مربوط می شود چون در واقع هدف موتورهای جستجویی مثل گوگل جلب رضایت کاربران و در کنارش بدست آوردن سود است یا درواقع کسب سود از سرویس هایی که به کاربران ارائه می دهد، پس برای اینکه سایتی بهینه داشته باشید و در اصطلاح سئو باشد بهتر است که رضایت کاربران را در الویتها و اهداف خود قرار دهید چند نمونه را ذکر می کنم.
سایت شما اگر زمان بارگذاری اش طولانی باشد و یا به عبارت دیگر سرعت بارگذاریش کم باشد کاربر خسته می شود و صفحه شما را می بندد گوگل هم دوست ندارد نتایج جستجو به ناکامی برسد رتبه شما در جستجو ها کاهش می دهد.
یک نمونه دیگر وقتی شما مطالب کپی در سایتتان استفاده می کنید وقتی کاربر با یک جستجو به چند نتیجه مشابه و کاملا یکسان برسد کلافه می شود پس دوباره به همین دلیل ساده گوگل دوباره رتبه شما را کاهش می دهد.
در یک کلام سئو تنها یکی از عواملی است که بر رنکینگ تاثیر می گذارد و به عقیده من سئو بدون محتوا و مطالب با ارزش کارایی ندارد و تنها هزینه و وقت تلف کردن است.
شاید بتوانید سایتهایی را ذکر کنید که با هر کلمه کلیدی ورودی دارند ولی آیا واقعا همه این ورودی ها موثرند و ارزش دارند؟ و یا با خروج آنی کاربر از صفحه وب به پایان می رسند.
به جرئت می توان گفت وقتی مطالب و سرویس های با ارزش با رعایت اصول بهینه سازی سایت همراه شوند پیروزی را برای شما به ارمغان می آورند.
موفق باشید