جلسه ذوم
سلام
مبحث جلسه دوم درباره تگ عنوان و تگ توضیحاته که یکی از مهمترین بخش های سایتتون است .
درباره دیر آپدیت کردن باید بگم که چون من هر مبحث رو می خوام به صورت کامل بحث کنم به اطلاعات خودم اکتفا نمی کنم و از منابع انگلیسی هم استفاده می کنم و این باعث شده سرعتم در پست دادن بیاد پایین ولی باشه چشم سعی می کنم سریعتر آپدیت کنم در ضمن تشکر از پست هم یادتون نره اگه تشکرها کم باشه یعنی موضوع خواننده نداره و دیگه هیج دلگرمی برای ادامه کار ندارم![]()
دوستای گلم سوال هاتون در وبلاگ مطرح کنید تا من بتونم یک آرشیو کامل از پرسش و پاسخ ها جمع آوری کنم و در اختیار همه قرار بدم لینک وبلاگ هم در انتهای آموزش ها قرار دارد.
حالا می رسیم به مبحث امروز
تگ title
به جرات می شود گفت که یکی از کلیدی ترین ارکان seo می باشد.این تگ بین تگ های <head>…..</head> قرار می گیرد.
چرا این تگ مهم است ؟ به خاطر اینکه وقتی کاربر مشغول جست و جو در موتورهای جست و جو است و عنوان خرید هاست را جست و جو می کند در نگاه اول عنوان سایت هایی که موتورهای جست و جو پیدا کردند توجهش را جلب می کند پس انتخاب یک عنوان مناسب برای سایت و همچنین استفاده از کلمات کلیدی مناسب خیلی مهم است .
روش من برای انتخاب عنوان مناسب برای سایت :
همیشه یک عنوانی رابرای سایت انتخاب کنید که با معیار موتورهای جست و جو همخوانی کامل داشته باشد و باید طوری انتخاب شود که توجه کاربر را به خود جلب کند برای مثال عنوان خرید هاست به صورت آنلاین و ثبت دامنه آنی می تواند یک عنوان خوب برای سایت باشد چون هم شامل کلمه کلیدی خرید هاست و ثبت دامنه است و هم طوری انتخاب شده است که کاربر را یک انسان فرض کرده نه یک ربات .
نحوه درست نمایش عنوان سایت
Primary keyword – secondary keyword|brand name
brand name| Primary keyword – secondary keyword
- فردا هاستینگ | خرید هاست و ثبت دامنه آنی
- خرید هاست و ثبت دامنه آنی | فردا هاستینگ
نکته ) بهتر است که عنوان سایت خود را به صورت مورد شماره دو تعریف کنید یعنی اینکه اول کلمات کلیدی نمایش داده شوند بعد برند سایت شما
نکته ) گوگل بیشتر از هفتاد کاراکتر از عنوان سایت شما را نمایش نمی دهد .
متا تگ ها دستوراتی را در مورد صفحهات اینترنتی به موتورهای جستجو و کاربران ارائه می کنند که در صورت آگاهی از کاربرد و استفاده صحیح از آنها موقعیت وبلاگ و یا وبسایت در موتورهای جستجو مانند گوگل به شدت بهبود می یابد.
متا تگ Description
این تگ به موتور های جست وجو توضیح مختصری درباره ی صفحه مورد نظر می دهد . این تگ به خوبی جست و جو کننده را به نکات ریز در نتایج جست و جو می کشاند گوگل از این تگ برای برگرداندن نتایج جست و جو وقتی کاربر از گزینه جست وجوی پیشرفته استفاده می کند بهره می گیرد تا نتایج جست و جو را با محتوی سایت ها مطابقت دهد
نکته ) طول متا تگ Description بهتر است بین 150 تا 160 کاراکتر باشد
با اینکه این تگ تاثیری بر الگوریتم رنکینگ گوگل ندارد چون راجع به صفحه ایست که کاربر جست و جو کرده است در نتیجه گوگل محتوی سایت ها را برحسب این تگ با جست و جوی کاربر مطابقت می دهد در نتیجه استفاده از این تگ درقالب سایت اکیدا توصیه می شود
سخن آخر درباره ی متا تگ Description
کابران عزیز توجه داشته باشند که شما با استفاده از این تگ می توانید توضیحاتی بنویسید که کاربر را ترغیب کند که بروی لینک سایت شما در میان یافته های گوگل کلیک کند پس در انتخاب متن برای این تگ باید وقت بیشتری بگزارید و همچنین متن متا تگ Description صفحه های مختلف باید باهم متفاوت باشد .
منبع : بهینه سازی وبسایت (جلسه دوم) � آموزش مدیریت سرور و مجازی سازی





پاسخ با نقل قول
