به نظر من چند دلیل داره این کار:
1- حتما این ضرب المثل "مشتری مشتری میاره" زیاد روشون تاثیر گذاشته. البته تا حدی درسته، اون هم در شرایطی که خدمات خوب باشه، پشتیبانی خوب باشه، سرور خوب باشه و و و!
2- یک سری کار خودشون رو دست کم میگیرن. غیر از اینه؟ یا واقعاً کارشون بی ارزشه و با یه VPS بیست تومنی هاست میدن و تمام نرم افزاراشون ناله، یا این که احترامی برای خودشون قائل نیستند.
3- بعضی ها دنبال این هستند مشتری جذب کنند. اما به چه طریقی؟ تا یک ایراد در سایت همکارشون ببینند میکنند تو بوق و خودشون رو میچسبونن به مشتری که فلانی کلاه برداره و ما خیلی آقا و گل پسریم!
4- طبق همون مشتری، مشتری میاره، میخوان به هر روشی شده مشتری جذب کنند، مشتری هم میبینه خرش پیش میره، هی ارزون تر میخواد، هی پشتیبانی میخواد، میخواد سایتش رو بسازی(!!) و ....! یک جا هم که بگی "آقا نمیشه! جزو خدمات ما نیست، اینجوری امکان نداره" میاد همین جا میگه کلاه بردارن، ما رو خر کردن، فلان میکنیم، بهمان میکنیم!
5- خیلی از مشتری های هاستینگ و حتی VPS اطلاعات درستی از روش و سختی کار ندارند. فکر میکنند نشستیم پشت کامپیوتر بازی میکنیم، بعضی وقت ها هم یه سری به سرور میزنیم!!
6- میخوان بنویسن افتخار میزبانی 1 گوگول ( یک 1 با صد تا صفر) مشتری داریم.
از همه بدتر تخریبه... و کسی که حاضر نیست پیشنهاد و آفر خودشون جلوی بقیه بگه! بعضی ها میگن صد تا نشدیم (اوکی)! ولی بعضی معلوم نیست قصدشون چیه!
از یک مسئله خیلی خوشم اومد، در مورد خرید سرور Colo واقعا گیج شده بودم (18 میلیون پول بود!!) به جناب Aria از مدیران ارشد همین انجمن راهنمایی خواستم، گرچه از نظر فنی با جواب ایشون حال نکردم، اما اگر سرورهای ایشون در آمریکا نبود حتماً خرید میکردم!
سلام.
چون ما خودمون سرویس دهنده هستیم و در کشور آمریکا دیتاسنتر اختصاصی خودمون رو داریم، قادر به پیشنهاد و یا انتقاد از هیچ شرکتی نخواهیم بود (به دلیل مسائل حرفه ای).





پاسخ با نقل قول