شما به عنوان کارفرما میتوانید هر شرایطی را اعلام کنید .
ولی سوال اینجاست : از این کارمند انتظار دارید در چه مدت زمان کارها را انجام دهد ؟ منتظر بماند تا یک تیکت ایجاد شود و او بلافاصله پاسخ دهد ؟ و یا منتظر شود تا یک سفارش ایجاد شود و او در اسرع وقت تحویل دهد ؟
اگر بله ، تکلیف این مدت زمانی که این کارمند منتظر و آماده باش برای انجام کارهای شما صرف کرده است چیست ؟ و اگر خیر ، این کارمند میتواند به صورت دلخواه زمانی را در طول شبانه روز برای انجام کارهای شما اختصاص دهد ؟
آیا حداقل میزان ساعت کار موجود و ظرفیت تحویل پروژه شما به این کارمند تضمین میشود ؟
و آیا مسئولیت ها و تعهداتی را در قبال شما باید رعایت کند ؟
در نتیجه : به جز میزان ساعتی که این کارمند صرف انجام کار مفید برای شما میکند وقت و مسئولیت بسیار زیادی را هم برای اینکه کارمند شما باشد و این کارها را انجام دهد صرف میکند و به کار می گیرد که در ازای آنها باید دستمزد دریافت کند .
بنده به عنوان کسی که هم نقش کارفرما و هم کارمند را داشته به کارفرما توصیه میکنم که همیشه به دنبال ایده عال های خود نباشند و کمی هم به کارمندان فکر کنند و بها دهند و آن ها را تامین کنند و به دنبال استثمار و بهره کشی حداکثری از آنها نباشند ، این کار اگر در ابتدا کم هزینه باشد و سود به همراه داشته باشد در آینده بسیار نزدیک نارضایتی کارمندان را به همراه خواهد داشت و آنها را ضد شما خواهد کرد و کیفیت سیستم را پایین خواهد آورد .
کارمندان هم بهتر است شرایط غیرعادی و کم صرفه را قبول نکنند و به دنبال شرایط بهتر باشند . چرا که درآمد کم اکنون ارزش خراب شدن روحیه کارکردنشان در آینده را به هیچ عنوان نخواهد داشت .





پاسخ با نقل قول