نقل قول نوشته اصلی توسط kamkar نمایش پست ها
تجارت الکترونیک اصلا مثل آگهی های اینترنتی یک شبه پولدار شوید نیست و مطمئن هستم که به عنوان کسی که در اینترنت فعالیت تخصصی میکنه آگاه هستید.
برای این تجارت باید زحمت کشید و کار کرد، بانک ایمیل مخصوص به خودتون رو در بیارید.
وقتی کسی یک بانک مخصوص به خودش تولید کنه، از مشتریانی که به محصولش علاقه مند هستند، و خودشون سرویس های شما رو پسندیدند و مایلند در جریان فعالیت های شما باشند، سود بیشتری نسبت به کسی که فقط برای نشون دادن خودش از این روش استفاده میکنه میبرند.
در یک تجارت در محیط اینترنت، وقتی همه تبادلات مالی و اطلاع رسانی به صورت مجازی انجام میشه و کلاهبرداری زیاد هست اولین اصل اعتماد سازی هست. مشتری وقتی از خدمات نهادی خوشش اومده و اطلاعات خودش رو به طور خصوصی در اختیار اون نهاد قرار داده (و جمله تمام اطلاعات شخصی شما نزد ما محفوظ است.) تازه داره روند اعتماد سازی انجام میشه. بعد از مدتی و آگاه شدن از اخبار و فعالیت های اون ارگان، کم کم از مشتری بالقوه تبدیل به مشتری بالفعل میشه...
قریب به یقین هیچ مخاطبی در اولین برخورد با سایتی محصول رو خریداری نمیکنه!

حالا اگر یک ایمیل برای شخصی ارسال بشه، حتی اگر زمینه مورد علاقه فرد باشه، اولین سوال اینه که: من که ایمیلم رو اینجا وارد نکردم! پس چه طوری برای من اومده؟ و این اصلا خوب نیست. شما کسی رو به زور وادار به خوندن مطالبتون میکنید. اگر هم پیام خونده نشه و در لحظه اول پاک بشه، وقت و هزینه هدر رفته...

حالا یک سوال: فیس بوک، با این که مشخصات بیشتر مردم جهان رو داره، حتی موضوعات مورد علاقشون در پروفایلشون درج شده، سطح تحصیلات، نام دانشگاه، سن، کشور، شهر و تقریباً هر مطلب خصوصی، خیلی راحت میتونه دسته بندی بسیار کاملی بر اساس شهر و کشور، سن، موضوعات مورد علاقه، سطح تحصیلات، محل کار، محل تحصیل، گرایش سیاسی، دین، مذهب و... بسازه و مثل شما اقدام ارسال ایمیل از طریق بانک اطلاعاتی عظیم خودش بکنه!
چرا این کار انجام نمیشه؟

بنده اصلا با این صحبت شما مشکلی ندارم و برعکس این مساله هم فکر نمی کنم

اتفاقا بنده مخالف خیلی از این شرکت هایی هستم که به شما می گویند فلان مقدار بدهید تا فلان مقدار ایمیل برایتان ارسال کنم

خود ما این مدلی کار نمی کنیم ولی اگر یک مشتری بگوید مثلا بانک ایمیل برای فلان صنف می خواهم تحت شرایطی خاص در اختیار او می گذاریم , 95 درصد ایمیل ها هم قابل پیگیری هستند و مورد Fake در اونا وجود ندارد

بعدشم در کل ما اصلا روی بحث بانک ایمیل تمرکز نداریم ما روش ارسال ایمیل را از نظر فنی محیا می کنیم , یک Manager هم در اختیار کاربر قرار می دهیم تا ایمیل های خود را در آن گروه بندی و مدیریت کند و تا شکایتی هم ازش نشه باهاش کاری نداریم

مثال فیسبوک هم به راحتی آب خوردن قابل پاسخ هست , یکی از سایت های خود ما 53 هزار ایمیل فعال در زمینه ی موسیقی دارد ولی اگر کسی به ما بگوید این بانک را به ما بده به او نخواهیم داد , اینا حساب و کتاب های تجارت هست اولا , دوما در سایت ما جایی برای نمایش ایمیل به صورت عمومی نیست پس در نهایت ما حق در اختیار گذاشتن ایمیل را نداریم درست مثل فیسبوک

ولی اگر کاربری در محیط عمومی سایت جلوی چشم هزاران کاربر دیگر بگوید ایمیل من این است , راه تماس با من این است , ارسال ایمیل برای اون شخص تجاوز به حریم خصوصی اون فرد از نظر من نیست