شرکت هایی مثل کاسپید هم هستند که هزینه های میلیونی برای برای SEO میگیرن...
اینجوری از یه طرف به کسایی که ارزون میگیرن شک میکنه، از یه طرف به هزینه زیاد کاسپید!
SEO هم یک کار ممتد هست، اگر کلی هم خرج کنید و بعد ولش کنید پولتون هدر رفته...SEO صرفا درست کردن 4 تا کد و یک سری تغییرات در قالب و ساختار سایت نیست (گرچه اینا هم باید همزمان با بقیه کارها انجام بشه!) ولی یک لازم و ملزوم برقراره، باید مرتب آپدیت بشه، تبادل لینک بشه، مقاله هاتون اختصاصی باشه که لینکش تو اینترنت پخش بشه، اگر RSS مهمی دارید یک تولبار درست کنید. (مثلا یک سایت مرجع طلا و ارز، تولباری درست کرده بود که در لحظه قیمت ارز و طلا رو میداد!) و از این جور کارها که دوستان حرفه ای اینجا هستند، من در حد خودم و برای این که وضع سایت افتضاح نباشه یه چیزایی یاد گرفتم.
آها! Google Analytic فراموش نشه...از روی اون به غیر از بازدید روزانه و اطلاعات ساده که سایتای ایرانی هم میدن، بفهمید که به چه صفحه ای بیشتر علاقه دارند، ابتدا به چه صفحه ای وارد میشن، آیا همون ابتدا خارج میشن و حس میکنن راه رو اشتباه اومدن، یا خوششون میاد و سایت رو میگردن؟ اگر محصول یا خدماتی ارائه میدید که باید باهاتون تماس بگیرند باید بررسی کنید چند نفر وارد تماس با ما یا صفحه پرداخت میشن؟
اگر در یک صفحه، مثلا صفحه محصول گیر میکنن و بعد خارج میشن یعنی بعد از دیدن محصول وحشت کرده و در رفته! باید روی اون صفحه خاص بیشتر کار کنید.
برای افزایش ترافیک و بازدید های مستمر بازدیدکنندگان قدیمی، میتونید یک سیستم خبرنامه درست کنید که یک بانک ایمیل از بازدیدکنندگان هدف داشته باشید، حالا چرا باید ایمیلشون رو وارد کنند؟
بگید با وارد کردن ایمیل یک دوره 5 جلسه ای هر روز براتون ارسال میشه و یه چیزی یاد میده! یا به جای لینک دانلود مستقیم در بعضی مطالب ارزشمند و اختصاصی خودتون، بگید ایمیل وارد کنید تا لینکش براتون ارسال بشه و از این کارا...
همه این ها در کنار رعایت نکات فنی هست، اما این مسائل به شخص یا شرکت سئو کار ربط نداره، کار خود مدیر و وب مستر هست که باید مستمر انجام بده.





پاسخ با نقل قول