
نوشته اصلی توسط
SEOmoz
خیلی فرق هست بین بک لینکی که موبوط هستند به موضوع سایت شما و بک لینک هایی که ارزش دارند.
میتونید از رند هم بپرسید چون خود اونم میگه که بک لینک هایی تنها حساب میشه که ارزش داشته باشه حالا ارزش به خیلی چیزا برمیگرده یکی مربوط بودن موضوعی و همچنین کیفیت سایت و لینک هاش
دایرکتوری هم انواع داره یک مثال خود رند زد توی یک جلسه گفت شما توی گوگل سرچ کن Friendly Directory هرچی که هست بالای 90 درصد دایرکتوری هایی هستند که ارزش استفاده ندارند پس خیلی فرق هست بین دایرکتوری ها این اشتباه هست که بگیم همه یکی هست اینطور نیست؟
دلیلشم خیلی سادست شما هر جا ممکنه سایتتونو چک کنید بگه هزاران بک لینک دارید اما گوگل شاید بگه شما 10 تا بک لینک دارید این نشون میده که هر بک لینکی محسوب نمیشه بک لینک باید دارای یک سری قواعد باشه برای همینم هست که من شدیدا مخالف خرید بک لینک هستم خود گوگل هم مخالفت خرید بک لینک هست
منظورتونو در مورد Human Modirations متوجه نمیشم؟ منظورتون انسانی تر شدن اسپایدر گوگل هست؟
اگر اینطور باشه که حرف من درست هست چون دیگه هر چیزی که ما بهش باور داریم زیر سوال میره مثلا باور بر تعداد زیاد بک لینک و هر بک لینکی یک باور قدیمی هست که در زمان خودش درست بوده ولی الان نیست
الان خیلی گوگل در حساب کردن بک لینک ها حساس هست و البته روش هایی هم خودش معرفی کرده اما برای به دست اوردن بک لینک به این روش ها باید سئو قدیمی را فراموش کرد سئو نوین را حساب کرد
---------------
Quality link به معنا مربوط بودن هست؟
اشتباه دارید میکنید چون معنا را دارید اشتباه برداشت میکنید
ارزش لینک مهمه یکی از فاکتورهای ارزش لینک ارتباط محتوایی هست
با اون صحبت های پاراگراف اول و دومتون کاملا موافقم و خلافشون رو نگفتم. بله لینک خوبه که از یک صفحه ی مرتبط و با ارزش باشه. حالا این جا یک نکته ی بسیار ظریف پیش میاد که شما هدفتون از بک-لینک چیه.
اگه هدف page rank باشه، مرتبط بودن کاملا اهمیتش صفر میشه و کافیه که از صفحه های با ارزش یا خوب لینک داشته باشید. این جا اصطلاحا اون صفحه ها به شما juice میدن(حال میدن).
اما اگه هدف رتبه ی بالا تو سرچ باشه دیگه اون لینک با ارزش هایی که مرتبط نیستند هیچ کمکی نمی کنند. خیلی ظریفه 
Human Modiration اینه که سال فکر می کنم 2004 گوگل آدم هایی روگذاشت که خیلی گسترده به نتایج جستجو ها نظارت کنن و هرجا لازم بود تغییر بدن.
quality که یعنی باکیفیت. تو سئو ( که کسب پیج رنک هیچ جایی توش نداره) لینکی کوالیتی هست که به بالا اومدن شما کمک کنه، یعنی شما رو یک صفحه ی مهم توی اون موضوع جستجو شده نشون بده، پس باید خود اون صفحه هم توی link graph جهانی توی منطقه ی همون موضوع باشه. سعی کردم منظورمو برسونم ولی سخته.
من این روزا سرم شلوغه عذر میخام شاید نتونم دیگه تو این گفتگو شرکت کنم.
---------- Post added at 10:36 PM ---------- Previous post was at 10:21 PM ----------

نوشته اصلی توسط
hamidjan
آخه در دو ماه. رنک 6

. میشه همچین چیزی؟
اگه اینجوریه که واقعا در عمل نشون دادن کارشون درسته!
نه دو ماه نییییست!!!
الان دومین دوره ی این همایش برگزار شده. اولیش پارسال بود فکر کنم پاییز. و قبل از اون هم چند ماه این سایت وجود داشت. پارسال که نگاهش کردم زیاد جالب نبود اما امسال تو سایت های بزرگی مثل ایرانسل و ماهان تبلیغ داده که این نتیجه کاملا طبیعیه.
من صحبت های مدیر کاسپید تو همایش پارسالش رو دیدم، واقعا تاسف آور بود که می گفت: php برای سئو خوب نیست و asp خوبه!!!!! حالا این ها دو تا زبون برنامه نویسی هستند!!
یا می گفت اگه از cms ها استفاده کنید چون کد همشون یکیه، duplicate content محسوب میشه و از گوگل حذف میشید !!!! ایشون حتی نمی دونست که duplicate content شامل محتوای قابل مشاهده (و بعضا غیر قابل مشاهده برای انسان) می شه، نه کد های برنامه نویسی سایت !!!! Yahoo از وردپرس استفاده می کنه و رتبه ی زیر پنج الکساست!
به این خاطر بود که تو این تاپیک گفتم یه عده مردم رو گمراه می کنن.
واسه همین چند ساعت همایش شرم آور 500 هزار تومن هم می گرفت!