شکسته نفسی می فرمایید, تجربه ی شخصیتون هم قابل اعتماده.
بله این خوب و بدی که اینجا می گید و matt cutts گفته رو متوجه ام. اصل کلمه اش Quality link هست, یعنی همون که page ای که بهتون لینک داده relevant تشخیص داده بشه نه irrelevant. irrelevant backlink ها فایده ای به حال سایت ندارن. اما پولی یا دایرکتوری بودن یا نبودن و این چیزها تاثیری نداره.
اتفاقا تجربه ی من نشون داده که بک-لینک های دایرکتوری ها(چه رایگان چه پولی) بیشتر مفید هستند چون صفحات اون سایت ها سریعتر ایندکس میشن.
ضمنا: یکی از مهم ترین آپدیت های گوگل Human Moderation بوده که هنوز واسه سایت های فارسی وجود نداره و اون حرفهای خارجی ها کاملا واسه وب ایران صدق نمی کنه.
این بحث دیگه داره کش دار میشه چون طبیعتا هیچ کس 100% true نیست, پس بیایید موکولش کنیم به یک محیط مناسب تر.