سلام
یه موردی که هست اینه که مشتری بنظر من باید پیگیر ثبت شدن پرداخت خودش باشه.
یعنی تا سرویس دهنده تاییدیه پرداخت رو ارسال نکنه، مشتری نباید خیالش راحت بشه
(برای خود بنده یکی دو بار پیش اومده مثلا مشتری بین تیکت ها گفته که پرداخت کردم و من حواسم نبوده ثبت کنم و دقیقا مشکل مشابه پیش اومده
البته اینطوری نبوده که بعد از ساسپند شدن سرور مشتری، کسی جوابگوی این مورد نباشه)
به هر حال هر انسانی ممکنه اشتباه کنه (به هر دلیلی از جمله مشغله زیاد در اون زمان) پس پیگیری مهمه
از طرف دیگه هم این موردی که شما گفتین بیشتر تقصیر از طرف سرویس دهنده هست.
چون اولا پرداخت رو ثبت نکرده و باعث این مشکل شده
دوم اینکه با وجود پیگیری مشتری، همچنان سرویس در دسترس نیست
پس با این شرایط به طوری که هر دو طرف راضی بشن و حق کسی زیاد ضایع نشه، فروشنده باید جبران خسارت کنه (به هر طریقی که توافق کنند)
توافق میتونه یک ماه (یا ...) سرویس رایگان باشه یا مثلا پرداخت وجه باشه و امثالهم
اما این که گفتم حق کسی ضایع نشه (که در اغلب مواقع میشه) خیلی مهمه
مثلا خریدار نگه باید 10 سال سرویس رایگان بدی
یا مثلا 1 میلیون باید ضرر بدی
فروشنده هم نگه که "همینه که هست، میخوای بخوا، نمیخوای به سلامت![]()