سلام.

فکر می کنم این مورد به خودی خود ثابت کنه که مشکل نه از کاربران شما بوده، نه از شما و نه از طرف بابک.

همانطور که در chat هم به بابک گفتم، این مورد مشخصاً از طرف همان switch ای بوده که سرور شما بهش متصل بوده.

ببینید، هر switch تعداد مشخصی broadcast و unicast پکت رو میتونه process کنه و اگر سرور های متصل شده به اون switch بیش از تعداد محدودیت اون switch پکت ارسال کنند، درنهایت سیستم امنیتی storm-control که در لینک زیر توضیحاتش موجود هست، باعث میشه پورت مورد نظر که در حال ارسال بیشترین تعداد پکت هست محدود بشه و یا به کلی از شبکه قطع بشه و تا زمانی که ارسال پکت ها غیر فعال نشه، switch اجازه فعالیت مجدد به سرور نمیده که در واقع با restart کردن سرور این اتفاق می افتاد و ارسال پکت ها متوقف میشد.

Catalyst 6500 Release 12.2SXF and Rebuilds Software Configuration Guide - Traffic-Storm Control� [Cisco Catalyst 6500 Series Switches] - Cisco Systems

همینطور لازم به ذکر هست که این سیستم کاملاً طبیعی هست چون کاربران شما سیستم های routing در سرور های مجازی خودشون داشتند و این سیستم ها پکت های بسیار زیادی تولید و process می کنند.

برای اطمینان بیشتر میتونید از singlehop بخواید log های مربوط به پورت متصل شده به این سرور رو در روز هایی که این مشکل رخ می داد بررسی کنند تا اطمنان حاصل بشه که مشکل تنها از طرف switch بوده و از نظر بنده این یعدی کوتاهی دیتاسنتر در کنترل نکردن سرویس ها و مانیتور نشدن شبکه از طریق sflow و یا netflow که دو روش بسیار ساده برای جلوگیری از رخ دادن چنین مشکلاتی هستند.

با تشکر.
سلام آریا جان
من هم 70 تا 80 درصد احتمال میدم موردی که شما توضیح داده باشه , هرچند که بار فنی من به اندازه شما نیست که بخوام 100% نظر قطعی بدم
اما اگر شما بگی احتمالاً چنین چیزی بوده , با شناختی که نسبت به شما دارم میگم 100% همین مورد بوده

امیر جان , فکر نکنم به حضور من در این تاپیک نیازی باشه
چون بابک عزیز هم فرمودند قبلاً پاسخ به من دادن
هر زمان که صلاح دونستید تاپیک را قفل یا حذف کنید

موفق باشید