وای چقدر جواب! :دی
راستش فکر نمیکردم برای تشکر من انقدر بحث پیش بیاد، به هر حال بعضی نظرات توجهم رو جلب کرد، منم میخوام در موردشون نظر بدم.
بله، وضع باید بهتر بشه، در ایران وقتی میخوام خرید یک کالای مجازی مثل هاست یا خرید ارزی انجام بدم واقعا دست و دلم می ارزه...کلا اگر این فرهنگ جا بیفته که کاربران صرفا در زمان داشتن مشکل تاپیک نزنند و اگر سرویس خوبی گرفتند هم تاپیک بزنند بسیار وضعیت بهتر میشه
من بیش از 8 سال هست طراحی وب میکنم، تا دو سال پیش مدیریت سرور نمیکردم، کارم هم اصلا فروش هاست نیست، ولی انصافا با هیچ شرکتی حتی هاستینگ ها بیش از 3 ماه نتونستم کنار بیام! هر کس به نوعی مشکلی داره...تازه وقتی هم بهشون میگی میگن ما این همه مشتری داریم که از خدماتمون هم تشکر کردن نه این که ایراد بگیرن و سوال جواب کنند...!
سوال اینجاست که آیا در قبال سرویسی که دارم میگیرم نباید توقعی داشته باشم؟ من در قبال سرویس دارم پول پرداخت میکنم، تشکر برای چی باید بکنم؟
یا من ناشی هستم و سرویس رو خراب کردم و حالا سوال دارم، یا مشتری های شما خیلی عامی هستند و هیچی نمیفهمند که سوالی هم براشون پیش نمیاد! غیر از این دو حالته؟
در کل به نظر من، هر شرکتی، در قبال پولی که داره میگیره، باید بهترین خدمات ممکن رو ارائه بده! حتی بدون تشکر، مگه مجانی داره کار میکنه که تشکر بکنیم؟ پول گرفته وظیفه ای هم روی دوششه...
من هم بدم نمیاد سرور کوچولوی خودمو به چند نفر آشنا بفروشم، اما به خاطر مسئولیتی که در مقابل اون اشخاص دارم، در قبال اطلاعاتشون، در قبال پولشون و کاربران اونها این کارو نکردم تا الان! وگرنه کی از کسب درآمد بدش میاد؟
الان هاستینگ های ایران متاسفانه همه چی هستند غیر از تخصصی! بچه ی 15 ساله میشناسم سرور گرفته داره میفروشه! این آدم وقتی مدرسه داره چطور میخواد پشتیبانی انجام بده؟
من به تشکر در قبال خدمات خوب اعتقادی ندارم، چون هزینه ش رو دریافت کردند و وظیفه ای بر عهده دارند، اگر الان هم این تاپیک رو زدم، به دو دلیل بود:
1- کمی احساس جوانمردی که از خدمات خوبی که میگیرم تشکر کنم، وگرنه نیازی نبود.
2- این که همه هاستینگ ها مشکل دار یا حتی کلاهبردار نیستند! وب مسترهایی که چندین ساله هاست دارند احساس منو به خوبی درک میکنند.
نتیجه گیری تمام این حرفا: این فرهنگ نیاز نیست جا بیفته، به جاش باید فرهنگ مسئولیت پذیری و مشتری مداری در بین خدمات دهنده ها جا بیفته، اگر اون جا بیفته و سوء استفاده ها تموم بشه خود به خود این فرهنگ هم جا میفته.
ممنون از تشکرتون...از دوستی که این تاپیکو زده من تشکر میکنم به این علت که بر عکس همه دوستان که همیشه دنبال انتقاد از شرکتها هستند و همیشه نیمه خالی لیوان رو میبنن ایشون این حرکتو انجام داده و امید به اینکه هر کاربر برای تشکر از شرکت هاستینگش این چنین حرکتی انجام دهد برای این شرکت هم ارزوی موفقیت روز افزون دارم
باز هم رجوع میدم به جواب بالا...
البته اینو کاملا قبول دارم که ممکنه در یک بازه برای سرورِ منِ مشتری به علت دستکاری خودم، سرور های خدمات دهنده، یا حتی سرور های کل دیتاسنتر مشکل پیش بیاد، اما این دلیل بر مشکلات دائمی و اعتراضات فراوان نمیشه.
راه اندازی هاستینگ الان خیلی خیلی آسون شده، همه شما واقفید به این امر، اما نباید یک نظارتی بر روی اون صورت بگیره؟ نه توسط دولت یا نهادهای مربوطه، توسط خودمون، به صورت مردم نهاد...
به من ربطی نداره اصلا، اما من تا الان review در این سایت ندیدم.متاسفانه یکی از اختلاف هایی که بین wht.ir و wht.com هست همین بحث review هست
امیدوارم این تاپیک ها برای سایر شرکت ها نیز ایجاد بشه ، شاید جو بازار کمی رنگ اعتماد به خوش ببینه !
در سایت های خارجی که رنک هاستینگ ها رو زده نوشته مثلا برترین در پشتیبانی، در دادن فضای نامحدود و امثال اینها!
اینجا که اینطور نیست، هر کسی هم میاد آفر میده و میره و سرنوشتت با خداست!
یک جایی غیر از انجمن، یک پرتال درست کنید، هاستینگ ها توش ثبت بشن، ارزیابی بشن، مشتری ها نظر بدند، هر چند وقت یکبار یکی به صورت نامحسوس سرویس بگیره ببینه خدماتش چه طوره و به بقیه اطلاع بده...
این صرفاً یک پیشنهاد بود، من که فعلا از سرویس دهنده ام راضی هستم و انشاالله همین جا میمونم حالا حالاها! تا در آینده چه پیش آید!