یکی از نکات مهمی که در هر نوع میزبانی خیلی باید بهش توجه کرد، پشتیبانی دیتاسنتر هست
اولین کاری که میشه کرد، گشتن به دنبال review های مربوط به دیتاسنتر و در صورت نهایی شدن انتخاب، درخواست یک review از کاربران یا کسانی که با دیتاسنتر مورد نظر شما کار کرده اند خواهد بود و بهترین جا برای این کار بنظر بنده اینجاست : Colocation and Data Centers - Web Hosting Talk
پرسیدن در مورد حداکثرها هم همیشه مهم هست
برای مثال حداکثر پهنای باندی که دیتاسنتر میتونه ارائه بده، یا حداکثر برق و مسائل دیگه (ممکنه در مورد پهنای باند یکی بگه حداکثر یک گیگابیت و یکی دیگه حداکثر 10 گیگابیت ارائه بده و این مورد بستگی به خیلی چیزها داره)
ارائه SLA برای آپتایم شبکه، برق و ساپورت هم مهم هست
اگر کسی میخواد سرور بفروشه و مثلا یک رک کولو کنه، بنظر من بهترین انتخاب دیتاسنترهایی هستند که پشتیبانی 24/7 واقعی ارائه میدن و SLA هم دارند برای پشتیبانی
وجود قطعات سرور (مثل رم، هارد یا CPU) در دیتاسنتر هم میتونه مفید واقع بشه و در مواقع اضطراری کمکتون کنه
حتی شاید سویچ ها و روترهایی که در دیتاسنتر استفاده شده هم برای کاربر حرفه ای مهم باشه!
یا پهنای باند فعلی دیتاسنتر و Provider هایی که ازش میگیره و کیفیت، تعداد، آپتایم و اهمیت اون Provider ها هم میتونه مهم باشه
خلاصه اینکه آدم تا وقتی وارد این کار نشده، هرچقدر هم بدونه باز هم بی تجربه اس و تازه چیزهای جدیدتری نیازه که یاد بگیره!!
مثل کانفیگ یک سویچ !!!
فعلا همینا بود توی ذهنم![]()