ما تا حالا توی هیچ جای نیا ندیده بودیم که مشتری مفاد قرارداد رو تعیین کنه ... اون چیزی که تو تمام دنیا و من جمله شرکت های بزرگ ایرانی هست اینه که توی یه صفحه ایی به نام Terms Of Use قرارداد و شرایط سرویس رو می نویسند و اون رو ملاک عمل قرار می دند.
من به عنوان یه دوست و نه یه تامین کننده فضا این نصیحت رو به همه کسایی که دنبال هاست هستند رو می کنم :
- از هاستی سرویس بخرید که لااقل بازپرداخت بی قید و شرط وجه توی یک ماه رو داشته باشه. (بی قید و شرط)
- یا لااقل پرداخت ماهیانه داشته باشه
پرداخت ماهیانه موقعی خیلی کمک می کنه که شما پایبند به یه هاستی نمی شید و هر وقت خواستید می تونید کنسل کنید.
- همیشه از دیتا های خودتون بک آپ بگیرید و همین طور هر از چند گاهی از هاست بخواید بک آپ شما رو برگردونه ؛ این طوری می فهمید که اصلا بک آپ می گیرند یا نه ! اگر می گیرند چه قدر به روزه ! (البته قبلش خودتون بک آپ داشته باشید) ، در ضمن اصولا مسئولیت بک اپ معمولا با خود کاربر هست. به دردسرش هم نمی ارزه ، پس تتبلی نکنید و مخصوصا از دیتابیس رو فراموش نکنید.
- تعداد و مشتری ها و سابقه یک شرط لازم (نسبتا لازم) برای هاست هست اما قابل اتکا نیست.
- برخورد اولیه (قبل از خرید) با هاست (تلفنی یا چت) خیلی مهمه ، کوچکترین تندی نشانه بدی خواهد بود (چون هنوز که خرید نکردید اینطوری هستند ، وای به حال بعدش) ؛ در زمان خرید (ماهانه یا تست) برخوردشون رو بسنجید.
- سعی کنید با ابتکار خودتون حوصله و انصاف مسئولین هاست یا تیم پشتیبانی رو بسنجید.
- اگر دیدید کسی تو کارش دروغ هست (هر وقت متوجه شدید) اون جا رو ترک کنید. (در دنیای امروز دروغگویی نشانه ضعف هست ؛ خارج از بحث های دینی و اخلاقی)
- موارد دیگه هم خودتون بهتر می دونید ، آپ تایم و ...