همون طور که دوستان گفتند:
اولh اینکه در مورد چیزهایی که نگران شون هستین قرار داد ببندین، یعنی تو قرارداد ذکر کنین که مثلا آپ تایم باید حداقل فلان قدر باشه و اگه نبود فلان ...
دوما از مشتری ها سوال کنید، اغلب توی سایت هاشون یه لیست از مشتری ها ارائه میدن و همهی سایتهای مشتری ها هم تماس با ما داره! البته از چندتاشون سوال کنید که مطمئن بشید
سوما اگه سایت تون خیلی مهم هست و ... می تونید اول یه سایت آزمایشی رو هاست کوچولو(مثلا 50 مگ) ازشون بگیرید و ببینید کیفیت چطوره
چهارما میتونید از سایتهایی که آپ تایم و غیره را چک میکنند کمک بگیرید و یه مدت چک کنید
پنجما پشتیبانی رو ملاک مهمی قرار بدین، خیلی از شرکتها ثبت شده هستند و قرارداد می بندن و عمل هم میکنند اما برای پشیبانی باید کلی مراحل طی کنید، منشی وصل میکنه به مسوول فلان قسمت اونم نمیدونم وصل میکنه به پشتیبان فلان قسمت و آخر سر هم جوابی که مشکل شما رو حل کنه بهتون نمیدن! یکی هم فقط یه نفر توش کار میکنه هر موقع زنگ میزنید کامل کامل راهنمایی تون میکنه، یا مثلا پشتیبانی آنلاین و ... . منظورم این هست که پشتیبانی رو جدی بگیرید و حتی میتونید تو قرارداد بیارید. البته برای پشتیبانی خوب باید هزنیه خوب هم بدید.
ششما تفاوت قیمت ها از تفاوت قیمت سرورها از هزینههایی که افراد میکنن و ... ناشی میشه. فقط هم تو بازار هاست نیست همه جا هست! مثلا یه فروشگاه لباس که یه ساختمون چند صد متری چند طبقه داره باید سود سرمایه خوابیده تو اون ساختمون رو در بیاره و طبیعتا قیمتش با یه مغازه کوچیک یه گوشه شهر فرق میکنه! یه شرکت که چند تا پشتیبان داره باید حقوق شون رو بده باید مالیات بده و .. و من نوعی که شرکت ثبت شده نیستم مالیات نمیدم، دفتر ندارم، حقوق کارمند و ... نمیدم و ... البته یه بخشی هم به انصاف آدمها بر میگرده!
هفتما جمع بندی نهایی با توجه به نیازهای شما هست. مثلا یه موقع شما یه وبلاگ میخواید نه پشتیبانی خاصی لازم دارید(فوقش همون اول که میخواید وردپرس نصب کنید لازم دارید که اول همه مشتری رو تحویل میگیرن!) نه یه دان تایم مختصر مشکلی ایجاد میکنه، یه موقع یه سایت هست که باید حتما بالا باشه ، یه موقع یه سایت هست که هر روز یه موردی ایجاد میشه و به راهنمایی و پشتیبانی نیاز پیدا میکنید و ...





پاسخ با نقل قول