با سلام
هر چند این تاپیک ها فایده ای نداره ولی نظر کلی خودم را میگم
ماها هرچی سرمون میاد حقمونه
وقتی برای کار خودمون ارزش قائل نمی شیم
وقتی وقت و زمانی که داریم در روز صرف می کنیم برامون اهمیتی نداره
وقتی یک هزینه ای کردیم برای سرور و تمام فکر و ذکرمون این هست که فقط سر ماه میلادی هزینه سرور را در بیاریم
آخرش همین میشه
به نظر من افزایش قیمت سرویس در سرورمجازی معقول نیست
بر عکس اون باید خدمات دیگه سرویس دهنده قیمت گذاری بشه نه هزینه اصلی سرور
برای مثال خودمون را میگم
ما درسته شاید کمترین قیمت ها را ارائه میکنیم برای سرورهای مجازی ولی برای وقت و زمانی که
خودمون صرف میکنیم ازش قائل هستیم
برای پشتیبانی ماهیانه از کاربر هزینه دریافت میکنیم
برای نصب کنترل پنل ها و ... از کاربر هزینه دریافت میکنیم
نیامدیم مثل همکاران کلی زمان صرف یک سرویس کنیم و برای کاربر همه کار بکنیم اون هم با هزینه اندک
اگر بخوایم اصولی نگاه کنیم یک سرور با رم 256 ماهی 10 تومان میشه روزی 333 تومان
بعد میاید با این هزینه اندک همه کار میکنید ؛ هر سازی که کاربر می زنه برای فروختن سرویس خودتون , با همون ساز می رقصید
امروز میگه سیستم عامل را تعویض کنید
فردا میگه اینجاش مشکل داره برام درست کنید
پس فردا میگه کانفیگ را میخوام تغییر بدم
روز بعد میگه نه اصلاً این سیستم عامل خوب نیست یک سیستم عامل دیگه نصب کنید
و ...
همین زمانی که برای این کارها می زارید را دقت کنید
تا کی میخواید اینطوری کار کنید
ما به کاربر موقع خرید می گیم که سرویس های مدیریت نشده هست
یعنی تنها نصب سیستم عامل با ما هست
اگر هر مورد اضافه نیاز دارید باید هزینه اون را جدا پرداخت کنید
یا اینکه باید هزینه جدا از سیستم برای پشتیبانی یک ماه پرداخت کنند وگرنه هیچ مشکل نرم افزاری شامل پشتیبانی نمیشه
چرا ؟؟
چون برای خودمون و وقتمون ارزش قائل هستیم
آیا به نظرتون ارزش داره با 10 یا 20 تومان برای 30 روز غلام حلقه به گوش خرداری باشید , در صورتی که می دونید این هزینه تنها برای سخت افزاری هست که شما به اون تقدیم کردید نه پشتیبانی ؟؟
باز هم میگم بالا بردن هزینه سرویس اصلی اشتباه هست ولی باید هزینه های جانبی را داشته باشید , طوری که خریدار هم در تنگنای انتخاب قرار نگیره و بتونه هم سرویسش را خرید کنه از شما و هم قدرت تصمیم گیری در مورد موارد دیگه را داشته باشه
برای مثال محسن حشمتی
با داشتن 2 سرور از نت دایرکت آلمان و یک سرور از هتزر مشتری خیلی خیلی خوب و زیادی داشت
چرا ؟؟
همه چیز رایگان میداد - همه کار برای کاربر می کرد - از نصب و کانفیگ اولیه و ... به صورت رایگان گرفته یا هر چیز دیگه ای
ولی همیشه مشتری ها ناراضی بودن
چون تنهایی می خواست به همه کارها رسیدگی کنه
که این شدنی نبود
چندین بار هم بهش گفتم که به جای این کار مقداری هزینه از کاربر بگیر برای موارد متفرقه و به جای همون هزینه را بده یکی دو نفر دیگه تا برات پشتیبانی را انجام بدن
ولی متاسفانه نظر بعضی از افراد مثل محسن این هست فقط سرویس را بفروشن , اون هم به هر قیمتی که شده و مشتری را بتونن به دست بیارن
حالا شده برای کاربر در روز یک ساعت وقت بزارن یا 10 ساعت
خوب اینطوری نمیشه همه را راضی نگه داشت
قصد تعریف از خودمون را ندارم ولی اگر یکی پیدا شد گه گفت در بخش پشتیبانی وارزهاست تیکتی بیشتر از 5 دقیقه در ساعات 9 صبح تا 9 شب پاسخ داده شده من هزینه اون را بر می گردونم
وقتی دارم از کاربر برای پشتیبانی هزینه دریافت می کنم پس باید بهش هم سرویس خوب بدم
پس بهتره به جای اینکه بیایم قیمت ها را همه با هم افزایش بدیم (( که این شدنی نیست )) مقداری اصولی تر و حرفه ای تر به بحث فروش نگاه کنیم
*********************
در مورد هاست اشتراکی نیز نظر کوتاهی بدم اون هم اینکه یا بهتره کار نکنیم یا اگر کار میکنیم قیمت را طوری بدیم که ارزش سرویس دهی در یک سال را داشته باشه
حتماً دیدید که :
یک گیگ هاست اشتراکی سالی 20 یا 30 تومان
30000/365=82
یعنی روزی 82 تومان
واقعاً خنده دار نیست ؟؟
البته شما ها هم حق دارید
وقتی می بینید کسانی از راه رسیدن که دارن چند گیگ هاست را میدن سالی 40-50 تومان یا کمتر برای اینکه فروش داشته باشید مجبور هستید قیمت پایین بدید
در مورد هاست اشتراکی بهتر هست قیمت را معقول و نسبت به سرور و هزینه ای که خودتون کردید تعیین کنید , اون هم به صورت ماهیانه , نه اینکه نگاه کنید همکاران و تازه کارهای دیگه چقدر دارن می فروشن بعد شما هم با همون حدود قیمت ارائه کنید
http://www.webhostingtalk.ir/f20/24636/
ما خودمون شخصاً قیمتها را افزایش دادیم
داشتن یک کاربر خوب و حرفه بهتر از چند کاربر معمولی و تازه کار هست که برای نصب پرتال هم تیکت می زنن
تازه بهشون هم که میگید به پرتال پشتیبانی سیستم مدیریت محتوای خودشون مراجعه کنند , میگن پس پشتیبانی هاستینگ چه کاره هست !!!!!!!!
و آخرین مورد را هم در مورد هاست اشتراکی بگم که 70% سرویس دهندگاه نسب به هاردیسک موجود هاست اشتراکی ارائه می کنن
نگاه نمی کنن کاربر چقدر بازدید داره , قرار هست چه سیستمی را نصب کنه
چقدر از منابع سرور استفاده می کنه و ...
کاری که هاست دی ان انجام داد خیلی زیبا بود
مشخصات و بازدید و ... را میگیره و بعد هزینه را اعلام می کنه
ما هم کار مشابه ای با الهام گرفتن از هاست دی ال انجام دادیم و قبل از خرید بازدید و سیستم مدیریت محتوای کاربر را سوال می کنیم و بعد بهشون میگیم که شما اینقدر با این اطلاعاتی که به ما دادید می تونید از منابع استفاده کنید , در صورتی که بیشتر بشه باید ارتقاء بدید
شاید از نظر خیلی ها حرفهایی که من میزنم مشتری را دلسرد میکنه ولی اگر میخواید کار حرفه ای انجام بدید باید دید مثبت به کارتون داشته باشید و تنها به فکر فروش نباشید
باید سود و ... را هم حساب کنید که آیا وقتی که میزارید برای کار هاستینگ با هزینه ای که کردید می صرفه یا نه ؟؟
شرمنده اگر زیاد تایپ کردم
موفق باشید