هاتبرد 30 تومن عرب 12 تومن. کیفیت و کوالیتی خیلی در قیمت تاثیر ندارند بیشترین افزایش یا کاهش قیمت مربوط به فرکانس هستش که باتوجه به وضع مالی شبکه و مشتری مداری تعیین میشه.
طوری که شما بتونی با یک بشقاب 50 سانیت هم کانال الف رو نگاه کنی و لی با همو ن بشقاب نتونی کانال ب رو نگاه کنی
حالا یک عده ترجیح میدهند که مشتریان کانال الف رو داشته باشند و یک عده هم دوست ندارند که همه مخاطبشون باشه و فرکاسنهای ارزون رو انتخاب میکنند. بعد از این موارد میرسیم به کیفیت و کوالیتی که باز هم یک سری دوست دارند برای کاهش هزینه با پهنای باند پایین تری کار کنند یک عده نه به زیر HD راضی نمیشوند. این دیگه مسئله ای هستش که باید موقع حساب کتابها منیج بشه و با توجه به تجهیزات فنی و جیب مبارک تصمیم گرفت هبشه.
برای هزینه هم راههای مختلفی هست . اسپانسرینگ یکی از راه هاست
ولی اصولا شبکه ها به جز پخش اگهی از راه های اصلوی هزینه خودشو نرو تامین میکنند.
شبکه های کارتی فقط با یک قرارداد ده برابر هزنیه یک اگهی رو از مشتری بصورت مستقیم جذب میکنند. وحتی یک اگهی هم در لابلای برنامه پخش نمیشود ولی این جور مواقع از طریق رپزتاژ وارد میشوند و مایه رو کسب میکنند. هرکسی یک سیاستی رو داره و کسی در این مارکت موفقه که ایده های جدید داشته باشه وگرنه شبکه تکراری میشه و تکراری و تکراری و در اخر از لیست favorite برای همیشه حذف میشه.
شما اگر جزییات رو بفرمایید من بیشتر میتونم راهنماییت کنم.
---------- Post added at 05:20 PM ---------- Previous post was at 05:15 PM ----------
همش فروش نیست . شما از تبلیغات چیزی نیمدونی و فکر میکنی که این کار خیلی سخته. اینها با همو نشرکت سازنده قرارداد میزنند.
قیمت یک دقیقه پیام بازرگانی با احتساب روزی 15 دقیقه لابلای برنامه ها میشه 10 میلیون تومن حالا نیکه در این برنامه ها ما شاهد این هستیم که طرف یک ساعت تمام در مورد دستگاه سرخ کن توضیح میده.
اینجاست که مچ تهیه کننده رو میشه.
اینها با شرکت سازنده قرارداد دارند و اونها فیلمهای اموزشی رو میفرستند و از طریق می شاپ و .... دوبله میشه و پخشم یشه.
دوبله هر ساعت 100 تومنه ( این قمیت ایرانه ) دستمزد دوبلورش ( با احتساب تمامی کاراکترای توی این فیلم اموزشی ) حدود 2 میلون تومن در میاد.
پس اینجاست که باید فهمید قضیه چیزی بیشتر از فروش محصول هست.
وقتی که یک برند جا بیفته دیگه به تبلیغات احتیاجی ندارند. برای همین هرچی دلشون یمخواد میتونند شسازنده رو تیغ بزنند.
نمونه اش شیرآوران توی برنامه اشپزی شبکه یک. هر روز یک غذا با پنیر پیتزا درست میکنه و اسم شیراوران روی میز میدرخشه.
تابلوئه که قرارداد بزگرتری پشت پرده است.
این هم دقیقا مثل همون می مونه.
ولی بهترین نوع پول دراوردن همون شبکه های کارتی هستش. نونی که اینها دارند هیچ کی نداره.