یک رابطه ساده در تجارت الکترونیک از طریق موتورهای جستجو:
قرار گیری در رتبه های بالاتر موتورهای جستجو = ورود کاربر بیشتر به سایت = فروش بیشتر و زمینه کسب و کار موفق
آنچه که باعث نتایج بهتر در موتورهای جستجو می شود بیشتر از طریق تجربه حاصل می شود و هیچ داده ی علمی برای این کار وجود ندارد. فقط فرضیه های منطقی هستند که در این مورد داده های علمی را شکل می دهند که این داده ها همواره نسبی هستند ، ولی با توجه به اینکه این داده ها بر اساس فرضیه های منطقی شکل می گیرند در صورت آزمایش آنها و صحت نتایج می توان بصورت منطق آنها پذیرفت یا رد کرد.
فرضیه هایی که پذیرفته می شوند را می توان بعنوان یک منطق در سئو بکار گرفت.
مجدداً میریم سراغ موتورهای جستجو :
همانطور که گفته شد موتورهای جستجو از قبل نتایجی را برای درخواست های کاربران آماده کرده اند و اگر دقت کنید آنها بیشترین درخواست های کاربران را می شناسند و وقتی یک کلمه را در موتور جستجوگری مثل گوگل وارد می کنید خودش بقیه کلمه را حدس می زند و دلیلش هم همین مطلبه !
بنابراین کلمات بسیار مهم و کلیدی برای موتورهای جستجو را می توانید از این طریق بشناسید!!!
بنابراین اولین کاری که می توان انجام داد اینه که کلمات مرتبط با سایت خود را شناسایی کنیم و ببینیم موتور جستجو چطور آنها را شناسایی کرده است و چطور آنها را در دیتابیس های خود قرار داده است.
به تصاویر زیر دقت کنید:
مشاهده می شود که برای شرکت های هاستینگ کلمات موجود در تصویر بالا عمده جستجوهای کاربران را تشکیل می دهد...
منتظر مقاله بعدی برای تحلیل این مورد باشید ...