"اکثر مشتریان هم در مورد وظایف یک (پشتیبان هاستینگ) آشنا نیستند و توقعات باورنکردنی دارند" -- تجربه یک پشتیبان هاستینگ
محمد فخرایی که کارش درسته
ولی من خودم بیشتر هاستینگ ها رو قبول ندارم.
و ما هاستینگی که خوب باشه کم داریم.
به عنوان مثال تو بعضی هاستینگ ها میخوان مشتری و گول بزنن الکی مینویسند فلان سایت توسط ما پشتیبانی میشه.
99 درصد هاست فروش های ایرونی اینطوری هست
کاری هم نمی شه کرد
خصلت ما ایرونی ها کلا اینطوری هست
تا وقتی اوضاع خوبه همچی می خونه مثله خروس وقتی اوضاع خز می شه سرشو مثل کبک می کنه زیر برف
ما که بعد از کلی تحقیق و تایید از یکی هاست گرفتیم بعد از دو ماه گم و گور شد
هیچی هم جواب نداد
ما هم بیخیال سایتمون شدیم
اینقدر این مسائل زیاد شده که تقریبا داره طبیعی می شه
هر هفته حداقلش یه دونه پست تویه این انجمن در مورد همین هست که یه هاستینگ سرم کلاه گذاشت، سرورش دان شده، جواب نمی ده و مسائل دیگه
--------------------------------------
پ.ن: الانه که کل هاست فروش ها خودشونو جزء اون یه درصد حساب کنن![]()
ویرایش توسط AriyaDownload : February 9th, 2011 در ساعت 22:16
دوست عزیز فقط پشتیبانی محدود به هاست کردن سایت نیست شاید وی پی اس داشته باشه از فلان سایت یا فلان سایت دامین هاشو خرید کنه از این هاستینگ به هر نحوی سرویس دهی کنه حقشه که بزنه توسط ما پشتیبانی میشهولی من خودم بیشتر هاستینگ ها رو قبول ندارم.
و ما هاستینگی که خوب باشه کم داریم.
به عنوان مثال تو بعضی هاستینگ ها میخوان مشتری و گول بزنن الکی مینویسند فلان سایت توسط ما پشتیبانی میشه.
اما ساپورت : دسترسیه ما محدود به اینتر نت هست زمانی که اینتر نت سرور قطع بشه دسترسی وجود نداره باید دیتاسنتر درست کنه اونم چون اس ال ای نوع اول هست تا 24 ساعت جواب میدن دیگه تقصیر منه مدیر یا شرکت نیست
هاستینگی که حرفه ای کار کنه ما کم نداریم شما چرا میای از من خرید میکنی برو از پارس دیتا خرید کن همش ناشی از کم پول دادنه و ...
این فروم هم یه خانواده هست که اعضاش مشخصه شما اعضای خانوادتو تایید نمی کنی ؟این فروم چون همه همکار هستند معلومه همه تایید می کنند هم رو
شما حتما یه نگاهی به صفحه حوادث روزنامه ها بنداز
ببین اعضایه خانواده چطوری همدیگه رو تایید می کنن
برادری که خواهرش را کشت به خاطر ...
دو برادر به خاطر ....
و ...
درسته آدم اعضایه خانواده اش رو تایید می کنه
ولی نه همینطوری سر سری
اگه یه مشکلی داشته باشه بهش گوشزد می کنه تا مشکلش رو رفع کنه
نه اینکه اونم بشینه تشویق کنه فلان هاستی سره اینو کلاه گذاشت
و کلی هواداریش رو بکنه
آخرش هم خودش کاره اونو انجام بده
-----------------------------
پ.ن: حرف های من (سطر اول) 100 درصد نیست (جهت اطلاع دوستان)
راستش به عنوان یک فروشنده منم یک چیزایی از مشتری ها / شرایط و پشتیبانی دیتاسنتر / سایر مشکلات میبینم که واقعا اصلا نمیشه کاری کرد
یا اینکه میشه ولی نه با مبلغی که از مشتری گرفته میشه
مثال عرض میکنم :
1- سایت یکی از مشتریان / سرور مورد حمله دیداس قرار میگیره
2- مشکلی برای سرور پیش میاد و دیتاسنتر جوابگو نیست (سرور خارج از دسترس هست)
3- یکی از کاربران با سایتش یا کارش سرور رو دچار مشکل میکنه
4- مشکلی برای سرویس دهنده پیش میاد
5- مواردی مثل تحریم پیش میاد
6- سرویس دهنده ، سرور رو مستقیم تهیه نکرده و مشکلی برای واسطه پیش میاد
7- ضعیف بودن سرور
و موارد دیگه
راه حل هایی که قابل ارائه هست :
1- خرید مستقیم از دیتاسنتر
2- خرید سرور قدرتمند
3- مدیریت خوب سرور
4- استفاده از فایروال سخت افزاری
5- استفاده از چند سرور بصورت cluster
6- استخدام چند نفر برای مدیریت سرور و پشتیبانی مشتریان
7- کار با دیتاسنترهایی که مشکلی از لحاظ تحریم بوجود نیاورند
و خیلی موارد دیگه
اگر بخوایم این مواردی رو که گفتم پیاده سازی کنیم ، هزینه چند میلیونی خواهد داشت و بر این اساس قیمت هاستی که ارائه میشود هم بقول بعضی ها فضایی خواهد بود !!
پس چاره چیه ؟ حل کردن و توجه به بعضی از نکاتی که گفته شد که در این صورت بازم برخی مشکلات وجود خواهند داشت که اجتناب ناپذیر هست.
پس بنظر من هرقدر قیمت هاست کمتر باشه ، میشه پی برد به اینکه چقدر برای اون موارد گفته شده پرداخته شده تا فروشنده با این قیمت میتونه ضمن تامین هزینه سرور و سایر هزینه ها ، سودی هم برای خودش درنظر بگیره
در مورد سایت شما هم : سرور اصلی سایت شما ایران هست ولی قسمت دانلود از singlehop و سرویس دهنده ای با نام سورن اگر اشتباه نکنم.
ولی با این اطلاعات متوجه نشدم که شما از کی گله دارید و مشکل شما چی هست ...
موفق باشید![]()
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)