من نظر خودم رو میگم که میتونه موافق یا مخالف داشته باشه
تیک آبی به یک برند داده میشه حالا این برند ممکنه پرسونال برند باشه یا بیزنس برند.
مثلا شادمهر عقیلی یک پرسونال برند هست و اینستاگرام به صفحه اختصاصی او تیک آبی میده تا افراد دیگر از نام شادمهر سوء استفاده نکنن و به نام شادمهر یه پیج فیک نزنن.
یا فرضا نایک یه بیزنس برند هست و باز هم اینستاگرام به پیج نایک تیک آبی میده تا صفحه اصلی این بیزنس از صفحات جعلی مشخص باشه تا سوء استفاده ای اتفاق نیوفته.
حالا این سوال پیش میاد که آیا یک حیوان هم میتونه برند باشه و تیک آبی بگیره یا نه؟
به نظر من یک حیوان هم میتونه برند باشه اگر دارای ویژگی ها، مهارت ها یا خصوصیات منحصر به فردی باشه و بر اثر اون خصوصیات به شهرت رسیده باشه. در این صورت دادن تیک آبی که این حیوان منحصر به فرد رو از حیوانات مشابه دیگه متمایز کنه هیچ اشکالی نداره تا افراد از شهرت اون حیوان سوء استفاده نکنن.
برای مثال یک سگ آتشنشان که جان افراد زیادی رو نجات داده و به همین دلیل به شهرت رسیده میتونه تیک آبی ایستاگرام رو بگیره تا افراد سوء استفاده گر، سگ شخصی خودشون رو جای اون سگ جا نزنن و مردم و فریب ندن.