مشکل اینجاست که، مشتریان، نه حاضرن ماهانه یک سیسادمین استخدام کنن و نه حاضرن حتی سرویس مدیریتسرور رو از ارایهدهنده شون خریداری کنن. اغلب اوقات، نود درصد تیکت ها، مواردی هستش که سمت مشتری باید انجام بشه و چون دانشش نبوده، تیکت به سمت ارایه دهنده ارسال کردن. یعنی فقط کافی بود که مشتری، یا سیسادمین آفیش میکرد یا اینکه ماهانه کنار سرویسی که تهیه کرده، یه صورتحساب مدیریتسرور هم پرداخت کنه تا دیگه دغدغه ای نداشته باشه.
اصلا یکی از دلایلی که باید هزینه ی مدیریت سرور رو به همون ارایه دهنده پرداخت کرد، بخاطر این هستش که اگر مشکلی هم سمت زیرساخت باشه، خودشون دسترسی دارن و مشکلات رو حتی در همون ده درصد هم حلش میکنن.
متاسفانه در ایران، دوست دارن بجای اینکه هزینه ی سیسادمین رو بپردازن، بشکل رایگان، فقط با تیکت، از این خدمات بهرهمند شن. زمانی هم که بهشون پیشنهاد همکاری در این حوزه میدیم، همه شون در جواب میگن که ما از همونجایی که هاست یا سرور تهیه کردیم، تمام این مواردی که شما میگید رو تیکت میزنیم انجام میدن. اگر هم انجام ندن، هاستینگمون رو تغییر میدیم.
میبینید دوستان. در این فضا نمیشه مشتری رو متقاعد کرد. یکسری مشتری ها واقعا عاقل هستند و همیشه درکنار سرورمجازی ماهی دویست تومنی، یه صورتحساب مدیریتسرور هم پرداخت میکنن.
اما بقیه مشتری ها اینطوری نیستن و میگن بجای اینکه این سرویس رو تهیه کنم، تیکت میزنم، اگه انجام ندادن، یه تاپیک نارضایتی میزنم و بعدش شرکت رو تغییر میدم و دراین حلقه ی نامحدود، کار رو پیش میبرم.