چقدر خوب هستش که شما بعنوان یک کسب و کار، در این تاپیک هستین، و با اولین چالشی که روبرو شدید، مثل
ارسال هشدار دیتاسنتر،
سریعترین واکنشی که از خودتون نشون دادید،
بستن اکانت مشتری بوده. البته
توضیح دادید که بستید چون مشتری برخورد با شما داشته. سوال صحیح و انسانی اینه که، چرا مشتری برخورد میکنه با کسب و کار. در مهندسی کسب و کار اولین مرحله ی شروع بیزینس میدونید کجاست؟ اولین مرحله اش!!!. نمیدونید؟ تعیین نیازمندی مشتری. بسیار مهمه.
شما حتما در ازای برآورده کردن نیاز مشتری، پول میگیرید. مشتری چرا با کسب و کار برخورد میکنه؟ به این علت که
پول پرداخت کرده، ولی نیازش برآورده نشده. نیاز مشتری دراین تاپیک مشخص بوده.
شماهم گفتید که چون مشتری برخورد داشته،
ما اولا نیازش رو برآورده نمیکنیم. چرا؟ چون برخورد داشته. دوما
حساب کاربریش رو میبندیم. چرا؟ چون مجدد میاد و با ما برخورد میکنه. ثالثا، شما بعنوان کسب و کاری که ممکنه
برای ماه ها از این مشتری پول گرفته باشید،
اقدامی در
جهت جلوگیری از دورریخته شدن هزینه هاش نکردید. و آخرین مورد که از همه مهم تر هستش، اینه که
شما در چندین پست، موضع خودتون رو مشخص کردید که مشتری حرف هاش بر حق هست. چون پاسخش رو میدادید. دلیل برای مواردی که مشتری میگفت، میآوردید.
اما الآن میگید که ادعا های مشتری، کذب است. بله دوست عزیز. اینه ماجرا. و حالا هم من و هم
sniper007 که در این تاپیک ورود کردیم،
از نظرشما، همه یکی هستیم و باهم هستیم. دوست عزیز این شکلی کسب و کار نمیچرخه.
شما معادله های کسب و کار رو نمیدونید. شما
نیاز مشتری رو نشناختید. شما دانش بیزینسی ندارید متاسفانه. دانش بیزینس مثل فونداسیون برای کسب و کار میمونه.
این شکلی فقط هزینه های مشتریان تون رو نابود میکنید. هر مشتری که داره ازشما سرویس میگیره،
واقعا نمیدونه که مجموعه ی شما، هیچ تحمل خطایی رو از خودش در اینگونه موارد، نمیتونه نشون بده.
من فکر میکنم تو این انجمن بیشتر از بیست کسب و کار حضور داره که تا الآن خیلی حرفه ای با تمام این مشکلات روبرو شده. خیلی
حرفه ای نیاز مشتری رو برطرف کرده و پول از مشتری گرفته. از دور ریخته شدن هزینه های مشتری جلوگیری کرده. اما شما نه به لحاظ فنی، تحمل خطا نشون دادید و نه حتی بیزینس رو درک کردید.
تشکر از دوست عزیزی که این پست رو ارسال کردند:
تشکر از کسب و کارهایی که نیاز مشتری رو میتونن تعیین کنن و پول میگیرند و دانش تحمل خطا دارند. بیزینس رو درک میکنن و هزینه های مشتری رو نابود نمیکنن. و مرسی از شما که مارو با مشتری که حساب کاربریش رو مسدود کردید، هزینه هاش رو نابود کردید، و تحمل خطایی نشون ندادید، یکی میدونید و از نظرشما ما همه با مشتری در یک کاسه هستیم.