آموزش سئو
آموزش سئو برای هر وبمستری لازم است وهر مدیر سایتی باید تا حدود اطلاعات از سئو داشته باشد در این مطلب قصد داریم چند مورد را به زبان ساده به شما بیان کنیم.
سئو برای این است که ما سایتمان را به گونه ای تنظیم کنیم که در گوگل رتبه بگیرد و در کل الگوریتم های گوگل به گونه ای تنظیم شده که سایت با کیفیت و اصیلی را بالا بیاورند به همین خاطر بسیاری از الگوریتم های سئو شناخته شده نیستند و به وسیله خود گوگل لو نرفته اند دلیل اینکه گوگل خیلی از آن ها را نمی گوید این است که خیلی از کاربران از آن سو استفاده خواهند کرد برای مثال اگر بگوید جدول قرار دادن خیلی مناسب است روز بعدی وبمستران بدون دلیل جدول قرار می دهند گوگل این موارد را نمی گوید او می خواهد که ما مطالب با کیفیتی را تولید کنیم.
سئو چیست؟
برای سئو تعاریف مختلفی بیان شده و کلمه seo کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد اما هدف اصلی سئو موتورهای جستجو نیست بلکه راضی بودن کاربر می باشد گوگل به رضایت کاربران توجه زیادی داشته و سعی می کند تا سایت هایی را در رتبه های بالا بگذارد تا محتوای آنان برای کاربران راضی کننده باشد.برای موفق شدن در سئو باید به رضایت کاربران توجه زیادی داشته باشید راضی بودن کاربر از محتوایتان به عوامال مختلفی وابسته است این موارد شامل ، کیفیت محتوا ، روش نشان دادن محتوا ، نشان دادن درست در موبایل ، پاسخ دادن به سوالات کاربر و ….. می باشد.
‘ ” بهینهسازی موتور جستجو ؛ بهاختصار سئو ،یک روند مناسب برای بهتر دیدهشدن یک وبسایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وبسایتهایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست میآوردند و این بازدیدکنندگان میتوانند به مشتری تبدیل شوند.
از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو میکنند و همینطور کلمات کلیدی تایپشده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار میگیرد را مورد بررسی قرار میدهد. `”
دلایل مهم بودن آموزش سئو برای کسب و کار
در این سال ها فرهنگ جستجو در بین همه مردم دنیا رواج زیادی پیدا کرده و دسترسی داشتن به گوشی های هوشمند سبب شده که بتوانید در مقایسه با گذشته با سرعت بیشتری به اطلاعات دسترسی داشته باشید روزانه چند میلیاد جستجو توسط گوگل انجام می شود که خیلی از ان ها برای خرید کالا یا دسترسی داشتن به خدمات مختلف است اگر شما هم در گوگل جایگاه مناسبی داشته باشید این کاربران به سایت شما می روند و اطلاعات مناسبی از خدمات و محصول شما دریافت خواهند کرد همین کار سبب شده که با مردم ارتباط بیشتری را داشته باشید و شانس خودتان را برای تبدیل کردن آن ها به مشتری بالا ببرید.
اهمیت دادن کاربر به رتبه های برتر گوگل
براساس آمارهایی که منتشر شد هاست به طور متوسط بیشتر از سی درصد از کاربران موتورهای جستجو روی نتایج نخست کلیک می کنند و این به معنی جذب کردن حداکثر کاربر می باشد شما زمانی که بتوانید مخاطب را به سایت خودتان بیاورید می توانید فرآیند رسیدن به اهداف خود را رسم کنید.
شما قادر هستید برای کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند چون صفحه نمایش آن ها کوچک است از گزینه های اساسی برای توضیح خدمات ، جذب و فروش استفاده کرده و آن ها را در دید بالاتر قرار دهید تا بتوانند با رضایت بیشتری در سایت شما فعالیت کرده و بعد از انجام دادن پروسه شما را ترک نمایند.
پایه و اصول سئو
موتورهای جستجو یک ماشین پاسخگویی می باشند که چند میلیارد فاکتور را چک می کنند و هزاران فاکتور را از آن ها بیرون می کشند بعد از آن چک می کنند که چه محتوایی بیشتر به سوال شما مرتبط است و چه محتوایی گزینه مناسبی برای جستجوی شما می باشد این کارها توسط موتورهای جستجو به وسیله دسته بندی و کشف در اینترنت انجام خواهد شد.
نتایج ارگانیک موتور جستجو
نتایج ارگانیک به نتایجی گفته می شود که برای آن ها هزینه ای پرداخت نشده است این نتایج به وسیله سئوی موثر به دست خواهد آمد به روش سنتی به ده لینک نخست ارگانیک گفته می شود.صفحه نتایج جستجو توسط مخفف عبارت search engine results pages یا SERP خوانده شده و این نتایج با تبلیغات و سایت های پویای بیشتری در مقایسه با گذشته همراه است و یکی از قابلیت های SERP می باشد.موتورهای جستجو از تبلیغات پول بدست می آورند هدف آن ها این می باشد که توسط SERP بهتر نتایج جستجوی بهتری را نشان بدهند و در آخر کاری انجام بدهند که کاربر دوباره از خدمات آن ها استفاده نماید و زمان بیشتری را در سایت سپری کند.
استخدام متخصص سئو
بستگی به پیچیدگی ، آموزش و ترافیک سایت شما قادر هستید تا اندازه ای پایه های سئو را پیاده سازی نمایید با ممکن است تصمیم داشته باشید که از یک متخصص سئو استفاده کنید هر دوی آن ها خوب هستند ولی اگر می خواهید از یک متخصص استفاده کنید بهتر است که در آن زمینه تحقیق کنید چون داشتن یک سئو کار در پول و زمان شما صرفه جویی خواهد کرد و اگر سئو کار خوبی هم نباشد به سایت و اعتبار شما هم لطمه وارد خواهد کرد.
سئوی کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه
سئوی کلاه سفید به سئویی می گویند که از قوانین ، تجربه و تکنیک هایی استفاده کرده که به وسیله موتورهای جستجو ایجاد شده اند و آن ها درروی ارزش و کیفیت سایت شما تمرکز دارند ولی سئوی کلاه سیاه روش ها و تکنیک هایی هستند که کاربران می خواهند توسط روش های اسپم موتورهای جستجو را گول بزنند ممکن است سئوی کلاه سیاه رتبه سایت شما را افزایش دهد اما ریسک زیادی دارد و اگر موتور جستجو متوجه شود که شما از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اید احتمال زیادی دارد که سایت شما پنالتی شده و از نتایج جستجو حذف شود.
اگر سایت شما پنالتی شود باعث ورشکسته شدن کسب و کار شما خواهد شد و این دلیل مناسبی است که شما باید در متخصص سئوی خود دقت زیادی داشته باشید موتورهای جستجو می خواهند شما موفق شوید در اصل آن ها از تلاش های جامعه سئو پشتیبانی خوبی می کنند گوگل توسط انجمن کمک مرکزی وبمستر به مدیران سایت ها درباره سئو کمک خواهد کرد.در حالی که دستورالعمل های وبمستر براساس موتورهای جستجو ممکن است فرق داشته باشد اما اصول آن ها یکی می باشد کاری که شما باید انجام بدهید این است که نباید موتورهای جستجو را فریب بدهید و به جای این کار ها در روی تجربه کاربری بازدید کننده توجه داشته باشید.
دستورهای گوگل برای وبمستر
صفحات خودتان را برای موتورهای جستجو طراحی نکنید برای کاربران طراحی کنید.از حقه هایی که برای بالا بردن رنک وجود دارد استفاده نکنید شما طوری کارها را برای سایت خود انجام دهید که بتوانید با خیالی راحت آن را برای کارمند گوگل توضیح بدهید این را همیشه بپرسید که کاری که انجام می دهید برای کاربران فایده ای دارد یا نه یا اگر موتور جستجو و سئویی در کار نبود باز هم همین کارها را انجام می دادید به این نکته باید توجه کنید که چه چیزی باعث منحصر به فرد بودن و جذاب شدن سایت شما می شود.
کارهایی که نباید انجام بدهید:
از ربات برای نوشتن محتوا یا تولید کردن محتوای خودکار استفاده نکنید.
سعی کنید از بسته و طرح های خرید بک لینک استفاده نکنید.
از ایجاد کردن صفحه های کپی و بدون محتوای اصلی استفاده نکنید.
محتوای متفاوت برای موتورجستجو و کاربران نشان ندهید
متن و لینک مخفی در سایت نگذارید
استفاده از تکنیک های نادرستی برای گرفتن لینک باعث پنالتی شدن سایت شما خواهد شد.
در بین محتوا لینک در فلش ، جاوا اسکریپت قرار ندهید.
از کلمات کلیدی غیر مرتبط در محتوا استفاده نکنید.
اصول اساسی سئو
محتوا را جذاب ، عمیق و روشن ایجاد کرده و کاری انجام دهید که کاربر به راحتی قادر باشد به آن دسترسی داشته باشد عناوین صفحه را مرتبط و تمیز بگذارید لینک ها یک نشانه ای از محبوب شدن به شمار می روند و موتور جستجوی بینگ به لینک هایی که به روش طبیعی ایجاد شده اند جایزه خواهد داد.
اشتراک گذاری در شبکه های مجازی یک سیگنال مثبت به شمار می رود و بر روی رنک سایت شما تاثیر زیادی دارد.
از قابلیت آلت برای عکس های خود استفاده کرده تا محتوا بهتر فهمیده شود.مطمئن باشید که قادر به ایندکس شدن در کسب و کار من هستید برای این کار شما باید یک آدرس فیزیکی را داشته باشید این آدرس شامل محل زندگی شما و جایی است که قادر هستید با مشتری به صورت رو در رو خدمات ارائه دهید.
در این جا بهتر است به صورت صادقانه همه جنبه های کار خود را مثل آدرس سایت ، شماره تلفن ، سایر قابلیت ها ، ساعت کار و ……. را توضیح بدهید.
برای اینکه یک پروژه ای موفق شود باید شما از همه سایت ها ، ابزارها و غیره برای تجزیه و تحلیل و مشکلات سایت اطلاع داشته باشید یک دوره آموزش سئو و یک مرجع حرفه ای باید همه این قواعد را به روش عالی به شما نشان بدهید هر مقداری که اصول و ابزار حرفه ای را بلد باشید زمان پروژه های شما تا میزان زیادی کم خواهد شد.
عنوان صفحه
یکی از بخش هایی که کاربران و موتورهای جستجو به آن توجه دارند و در زمان پایش و خواندن صفحات آن را می بینند عنوان صفحه است بهترین روش های برای داشتن یک عنوان صفحه مناسب شامل:
هر کدام از صفحات باید یک عنوان مستقلی را داشته باشند.
عنوان صفحه باید توضیح دقیقی از محتوای صفحه داشته باشد
عنوان صفحات در نتایج جستجو نشان داده شده پس باید جذاب باشند و به کاربران فهمانده که آن محتوای صفحه در مورد چه چیزی است تا روی آن کلیک کنند.
شما باید از عنوان های مفید و خلاصه استفاده کنید از لحاظ طولی ، طول آن عنوان باید 60 کاراکتر بوده تا بتوانید به صورت کامل در نتایج جستجو نشان داده شود.
متا دیسکریپشن
متادیسگریپشن هم به اندازه عنوان صفحه مهم است و تمام صفحات شما مثل صفحه خانگی باید یک توضیح جدابب داشته باشند به روشی که توضیح دهنده محتوای اصلی صفحه می باشد.
از توضیحات کلی مثل این صفحه درمورد این موضوع است اجتناب کنید شما باید در روی توضیحاتی تمرکز داشته باشید تا کاربران را متقاعد کند تا روی سایت شما کلیک کنند
در توضیحات صفحه از کلمات کلیدی استفاده کنید ولی زیاده روی نداشته باشید.
این توضیحات نباید بیشتر از 160 کاراکتر باشد.
برعکس عنوان صفحه شما می توانید با خیالی آسوده محتوای توضیحات را عوض کنید شما می توانید توضیحات هر صفحه را در نتایج گوگل ببینید و تغییرات لازم را برای جذاب کردن آن ها اعمال نمایید برای این کار می توانید از رقیبان خود استفاده کرده و ببینید چه توضیحاتی را برای آن صفحات استفاده نموده اند.
سرعت سایت
یکی دیگر از معیارهایی که در رتبه بندی سایت به وسیله گوگل اهمیت دارد سرعت سایت می باشد سایت هایی که سرعت بیشتری داشته باشند بهتر از سایت های کند هستند یعنی اگر همه چیز میان دو صفحه مشابه بود گوگل سایتی که سرعت بیشتری دارد را برای نمایش در جایگاه بهتر نشان می دهد در سئوی سایت سرعت به صورت غیر مستقیم و مستقیم تاثیر دارد و برای کسب و کارهایی که سایت های سریع داشته باشند امتیازاتی در نظر گرفته می شود.
منبع:https://nileriver.co.vu/seo-training/