من با خیلی از همکاران (شناس و ناشناش) در مورد قیمت گذاری صحبت داشتم، متاسفانه با فرمول های اصولی قیمت گذاری آشنایی نداشتند.
معمولا بدون دانش و خیلی تصادفی در متد رقابتی قیمت گذاری می کنند که برای وضعیت بازار فعلی هاست و سرور کشور اشتباه ترین متد هست و نتیجه ای جز افت کیفیت محصول تحویلی به مشتری و کاهش سودآوری برای خودشان ندارد.


اینجا بحث ارزان یا گران فروختن نیست، مسئله این است که سیاست پشت قیمت گذاری ها چیست،

پیشنهاد میکنم همکاران (در رده مدیران) حداقل چند ساعت وقت گذاشته و چند مقاله در خصوص قیمت گذاری (خصوصا انگلیسی و مرتبط با حوزه کار خودمان) بخوانند.

همچنین بد نیست اشاره ای کنم به شباهت حوزه قیمت گذاری و مدیریت بیزنس تیم های فوتبال و هتل داری که این دو صنف در دنیا مشابه مدیریت بیزنس وب هاستینگ هستند و مطالعه پیرامون گونه قرارداد ها و استراتژی های مالی اونها نیز کاملا منطبق بر بازار هاستینگ می باشد.