علاوه بر گفته قبلی در مورد جبران ضرر از یک کانال و عدم مجدد افزایش قیمت پاسخ رب شما مورد زیر است :
چون منطق شما دقیقا تک بعدی است و به فکر خودتان هستید.
یک مثال تک جنسی یک کارخانه :
فرض کنید کارخانه ساخت قاشق پلاستیکی اصلا : مواد اولیه ارزان میشود خب مشترک میگوید به به قاشق دیروزی که 10 ت بود الان باید بشود همان قیمت قبل یعنی 3 ت.
حالا مشکلات همان کارخانه :
مواد اولیه ارزان شد +
همچنان تورم کشور بالا است -
هزینه استحلاک قطعات دستگاه ها همچنان بالا است -
هزینه برق که همچنان بالا برده کم نکرده -
مشکلات برقی که اضافه شده باید شیفت اضافه کاری در نظر بگیرید که زمانی که برق هست کارگر ها مجدد کار کنند (جبران تولید) -
و خیلی مشکلات ریز و درشت دیگر که اصلا نمیدانیم خدمت شما ذکر کنیم.
حال شما میفرمائید آن کارخانه قاشق را باید 3 ت بدهد وگرنه شما راحت میروید و از کارخانه خارجی 3 ت خرید میکنید. خب اگر آن شرکت به شما ذکر نکند که بفرمائید از کارخانه خارجی خرید کنید چه بگوید ؟ کارخانه خارجی همه چیز آن ارزان تمام میشود نه فقط چیزی که مشتری ها تو رادیو و تلویزیون میشنوند و به دنبال آن هستند.
پس یا کارخانه باید برای از دست ندادن شما به قیمت کم بدهد که انتهای این روال جمع شدن کارخانه است یا اگر میخواهد جمع نشود وسعت خود را کاهش میدهد اما همچنان با مشترک اندکی که باقیمانده خدمات میدهد به امید بهتر شدن وضعیت و حل شدن مشکلات و رشد دوباره کارخانه.