خوب وقتی مشتری انتظاری داره که نباید داشته باشه بگید انجام نمیدیم.
آخرش چی؟ جمع می کنه میره دیگه.
دیگه تاپیک زدن در مورد این که چرا مشتری اینطوریه اونطوریه نداره که!.
فروشنده ای که انتظار داره همه کاربران و خریدار ها درک درستی از نحوه سرویس دهی شرکت ها داشته باشند هیچ فرقی با همون مشتری که خود شما توصیف کردید نمی کنه ها!
یک خریدار یک سری انتظار ها از سرویس دهنده داره. شما هم به عنوان فروشنده تصمیم میگیرید یک سری از انتظار هایی که تو بازار وجود داره رو جواب بدید. در نتیجه وظیفه دارید این چهارچوبی رو که در نظر دارید مشخص کنید تا کاربر قبل از خرید از اون اطلاع پیدا کنه. حالا نمیتونید انتظار داشته باشید تمام خریداران انتظاراتشون دقیقا مثل انتظار هایی باشه که شما تصمیم به پاسخ دادن گرفتید باشه. این وسط هم همیشه مشتری هایی هستند که شرایط رو مطالعه نکردند یا درک درستی نداره که کافیه شما تو همون تیکت اول پاسخ بدید که بر اساس شرایط ذکر شده امکان پاسخ گویی به این نیاز شما چه به صورت رایگان یا غیر رایگان وجود نداره یا مثلا با فلان مقدار هزینه قابل انجام هست. حالا یا کاربر شاکی میشه میره یا میمونه. شما هم بر اساس همین فیدبک ها و شرایط تصمیم میگیرید در ادامه راه سیاست شرکت رو تغییر بدید و انتظار جدیدی رو هم براورده کنید یا نه.
در هر صورت انتظار این که همه کاربر ها دقیقا بدونن چی به چیه اصلا انتظار منطقی ای نیست. نه تنها در ایران بلکه در خارج هم همین شرایط ممکن هست پیش بیاد





پاسخ با نقل قول