اگر مایل به افزایش میزان وفاداری مشتریان خود هستید باید آنها را در حلقهای پایانناپذیر از آخرین و بزرگترین اخبار در مورد برند خود از طریق خبرنامه ها قرار دهید و بدین منظور باید از خبرنامه ایمیلی استفاده کنید. خبرنامههای ایمیلی سبب ایجاد روابط شما با مشتریان و جذب چشماندازهایی جدید میشود و در نهایت افزایش فروش را در پی خواهد داشت. همچنین می توانید مطلبی مرتبط در مورد طراحی واکنشگرا را مطالعه نمایید.
- زمان افتخار ( خبرنامه ایمیلی )
آیا برند شما اخیرا به عنوانی برندی عالی شناخته شده است؟ اگر جواب شما مثبت است پس الان بهترین وقت برای به اشتراکگذاری شادی حاصل از این موفقیت با مشتریان است، بنابراین به آنها ایمیلی را ارسال کنید تا آنها نیز در جریان افتخاراتی که برند شما به آنها دست پیدا کرده است قرار بگیرند.
۲. بروزرسانیهای (Updates) محصول
حتما مشتریان خود را در جریان آخرین تغییرات هیجانانگیز محصولات یا خدمات خود قرار دهید. به آنها انواع تغییرات را اطلاع دهید مخصوصا به آنها بگویید که آیا این تغییرات بر روی آنها تاثیری خواهد داشت یا نخواهد داشت. ۳. تبریک تولد یا سالگرد
آیا کسب و کار شما در حال برگزاری جشنی برای سالگرد شرکت یا سایر دستاوردها است؟ اگر جواب شما بله است در این صورت به شکل مجازی از مشتریان خود دعوت کنید تا در شادی شما سهیم باشند
۴. لطفا برای ما کار کنید
گاهی اوقات مشتریان بهترین کارکنان شما خواهند بود. چرا؟ زیرا آنها در حال حاضر عضوی از برند شما هستند و میتوانند مجموعهای منحصر به فرد از استعدادهای خود را برای برند شما به ارمغان بیاورند. اگر شما به دنبال استخدام کارکنانی جدید هستید، حتما مشتریان خود را در جریان بگذارید.
۵. مدیرعامل با مردم باید در ارتباط باشد
به یاد دارید که حضور استیو جابزر در زمان معرفی محصولات جدید اپل چقدر هیجانانگیز بود؟ این ایده را میتوانید به استراتژی بازاریابی ایمیلی خود اضافه کنید و در آن بروزرسانیهای محصولات خود را با تشکر از مدیرعامل خود اطلاعرسانی کنید. ۶. آمارها و دادهها (Data)
نکات آماری و دادههای مربوطه را در خبرنامه ایمیلی خود به عنوان راهی مطمئن برای جلب اطمینان مشتریان خود و بیان موفقیت خود، درج کنید.
۷. راهنمایی ماهانه
به مشتریان خود لذت بهرهمندی از راهنماییهای انحصاری که از طریق خبرنامه ایمیلی برای آنها ارسال میشود را هدیه کنید. این راهنماییها یا نکات میتوانند مرتبط با محصولات شما باشند و یا میتوانند راهنماییها یا نکاتی کلی برای کسانی باشند که در حوزه شما مشغول به فعالیت هستند.
۸. پیشنهاد روز
صحبت از انحصار شد، چه چیزی بهتر از این است که پیشنهادات و تخفیفات خودتان را از طریق خبرنامه به مشتریان وفادار خود ارسال کنید؟
۹.مورد مطالعاتی
خبرنامهها باید چیزی فراتر از اخبار باشند. شما باید با ارسال آخرین موارد مطالعاتی سبب الهامبخشی به مشتریان خود شوید. موارد مطالعاتی نشان میدهد که چگونه مشتریان میتوانند از محصولات شما برای ایجاد تغییرات مثبت بهره ببرند.
۱۰. بروزرسانیهایی برنامههای کاربردی تلفنهمراه (Mobile App)
ممکن است مشترکین خبرنامه شما علاقهمند به برنامههای کاربردی تلفنهمراه نیز باشند. از خبرنامههای خود برای اطلاع رسانی در مورد برنامهکاربردی تلفنهمراه برند خود استفاده کنید و بروزرسانیهای انجام شده در مورد آن را به مشتریان اطلاع دهید.
۱۱. نظر شما چیست؟
دستیابی به رضایت مشتریان یکی از بهترین شیوههای استفاده از فهرست مشترکین است. به مشتریان خود یک نظرسنجی یا رایگیری ارسال کنید تا از مشتریان خود در این مورد درسهایی را بیاموزید.
۱۲. فهرست ۱۰ مورد برتر
فهرست ۱۰ مورد برتر سبب سادگی درک اطلاعات توسط مشتریان خواهد شد. فهرستها شیوهای مفرح برای ایجاد تعامل و ایجاد محتوایی سرگرمکننده برای مخاطبین شما است و قطعا مخاطبین نیز از آن لذت خواهند برد.
۱۳. کلاغ راوی
اگر ادگار آلن پو (Edgar Allen Poe) اینترنت داشت، ارائهدهنده ایمیل وی احتمالا به جای یک پرنده فوقالعاده اقدام به نقلقول از جانب وی میکرد. خوشبختانه، شما از طریق خبرنامهها میتوانید نقلقولهایی الهامبخش را برای مشترکین خود ارسال کنید.
۱۴. ایجاد ویدئویی در مورد نحوه استفاده از یک محصول
زمانی که محصولی جدید را ایجاد میکنید، تیم محصول خود را تشویق کنید تا یک ویدئو در مورد نحوه استفاده از آن را ایجاد کنند و به عنوان یک ویژگی جدید آن را در خبرنامه خود درج کنید. ویدئو یک راه تعاملی بسیار عالی است.
۱۵. اینفوگرافیک (Infographic)
اینفوگرافیکها به عنوان یکی از محبوبترین انواع محتوای آنلاین در حال جذب توجه مردم است. اینفوگرافیکهایی به مشتریان خود ارسال کنید که مخصوص آنها تولید شده است.
۱۶. توصیهها
ممکن است این قضیه برای شما مقدار عجیب بنظر برسد، ولی گاهی اوقات دیگر در مورد شرکت خودتان صحبت نکنید و در عوض برخی از برنامههای کاربردی سایر شرکتها را که مطمئن هستید سبب ایجاد لذت در مشتریان شما میشود را به آنها پیشنهاد دهید
۱۷. خلاصهای از وبلاگ
حتی برای وفادارترین مشتریان شما نیز سخت است که به طور دائمی پستهای وبلاگ شما را دنبال کنند. به همین دلیل خبرنامهای از محبوبترین پستهای وبلاگ خود را برای آنها ارسال کنید.
۱۸. برجستهسازی
اجازه دهید که مشتریان شما بهتر جامعه هدف شما را بشناسند. بدین منظور فهرستی از اعضای تیم خودتان یا افرادی که با آنها همکاری داشتهاید و از محصولات و خدمات شما بهره بردهاند و راضی بودهاند را در خبرنامه خود فراهم کنید.
۱۹. مصاحبههایی با عوامل اجرایی داشته باشید
به مشترکین خود در مورد ذهنیت افرادی که در پشت صحنه تولید محصولات شما مشغول به فعالیت هستند اطلاعاتی را ارائه دهید. بدین منظور میتوانید مصاحبهای از عوامل اجرایی و تیم کاری خود را در خبرنامهها درج کنید. هر مخاطبی میتواند از این مصاحبههای نوآورانه و تحریککننده ذهنی بهره ببرد.
۲۰. پاسخ به مشتریان
آیا در شرکت شما متخصصی برای پاسخگویی به سوالات مشتریان وجود دارد؟ اگر جواب شما مثبت است در این صورت به مشتریان خود اجازه دهید که سوالاتی را از وی مطرح کنند و سپس برترین سوالات و جوابها را در خبرنامه خود درج کنید.
۲۱. نقدهای ۵ ستاره
آیا اخیرا بازخوردهایی مثبت از سوی مشتریان خود دریافت کردهاید؟ پس الان بهترین موقع است که این موارد را در خبرنامه خود درج کنید تا آنها را با سایر مشتریان خود به اشتراک بگذارید.
۲۲. تصاویر ارسالی از سوی مشتریان را به اشتراک بگذارید
امکان دارد که مشتریان شما از محصولات یا از برند شما تصاویری را ثبت کرده باشند، در این صورت میتوانید بهترین آنها را با مشترکین خبرنامه خود به اشتراک بگذارید
۲۳. از شما ممنونیم
همواره از مشتریان، اهداکنندگان کمکهای مالی و یا حتی افرادی که در رویدادهای شما حضور داشتهاند قدردانی کنید. بدین منظور میتوانید ایمیلی با عنوان «از شما ممنونیم» به آنها ارسال کنید.
۲۴. سوالات متداول ( خبرنامه ایمیلی )
به جای اینکه منتظر باشید تا مشتریان سوالات خودشان را برای شما ارسال کنند و سپس شما آنها را پاسخ دهید، مشکلات آنها را پیشبینی کنید و اقدام به ارسال فهرستی از پرسشها و پاسخهای متداول به آنها کنید.
۲۵. منابع آموزشی ( خبرنامه ایمیلی )
اگر شما هرگونه فرصت تعلیمی برای مشتریان خود را در نظر دارید، اقدام به ارسال خبرنامهای به آنها کنید و این موضوع را با آنها مطرح کنید و به آنها بگویید که چگونه میتوانند به این منابع آموزشی دسترسی داشته باشند، قطعا مشتریان شما این اقدام شما را دوست خواهند داشت.
همواره به یاد داشته باشید که مشترکین شما میخواهند اخباری جدید از جانب شما را بشنوند. ایدههای مطرح شده در بالا به شما کمک خواهند کرد تا محتواهایی جالب، شخصی و کاربردی را به شکلی مرتب برای مشترکین خود ارسال کنید.
برای ارسال سفارش ترجمه کلیک کنید