-
November 12th, 2017, 11:16
#1
عضو جدید
بازاریابی توسط انتخاب رنگها
انتخاب رنگ مناسب برای بازاریابی و برند سازی ، عامل اصلی و بسیار مهم در مقوله بازاریابی و برند سازی می باشد ، پژوهش های زیادی نشان دهنده این است که رنگ های گوناگون تاثیرات متفاوت و ویژه خود را روی مصرف کنندگان و مشتری ها می گذارند.برخی از رنگ ها باعث ایجاد هیجان و برخی دیگر ایجاد آرامش انسان می شوند. در این صورت ، کسب و کارها و برندها دربازاریابی می توانند به آسانی تنها با انتخاب یک ترکیب رنگ صحیح مشتریان هدف خود را تحت تاثیر قرار دهند.
رنگ سبز
رنگ سبز مرتبط با سلامت ، آرامش و طبیعت همینطور مرتبط با ثروت ، افراد ثروتمند و برند های ثروتمند می باشد. مورد استفاده در فروشگاه ها برای ایجاد حس آرامش برای مشتریان ، استفاده مکرر در امور مربوط به حفاظت محیط زیست.همچنین شما با استفاده از رنگ سبز در طراحی وب سایت می توانید یک حس آرامش و اطمینان را برای کاربران و مشتریان ایجاد کنید به شکلی که از وجود خود در سایت شما آرامش داشته باشند.
رنگ آبی
رنگ آبی در جاهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد، آبی رنگ مورد علاقه آقایان می باشد که مرتبط با آرامش ، آب ، اعتماد ، ایجاد احساس و اعتماد به برند.رنگ آبی باعث کاهش اشتها و افزایش بهرهوری میشود و رایج ترین رنگ برای اداره ها و برندهای محافظه کار استفاده میشود.گفتنی است رنگ آبی آرام کنند ذهن هست و اقلب افراد جوان این رنگ را به بلوغ نسبت میدهند. شما برای ایجاد اعتماد در طراحی وب سایت فروشگاهی میتوانید از رنگ آبی استفاده کنید.
رنگ قرمز
رنگ قرمز همانند رنگ های دیگه هم حسی خاص به انسان میدهد از جمله تحریک کننده اشتها که اگر دقت کنید در فست فودی ها و رستوران ها بیشتر استفاده میشود چون واقعا باعث افزایش اشتها و میل به غذا را زیاد میکند. این رنگ ایجاد احساس نوعی ضرورت مرتبط با حرکت ، هیجان ، اشتیاق ، پر انرژی و جلب توجه کننده است و همینطور تاثیر گذار بر روی اعصاب انسان ، افزایش فشار خون و ضربان قلب.
رنگ نارنجی
رنگ نارنجی افزایش دهنده شادابی ، خوش بینی و همینطور نشانگر احتیاط ورزیدن میباشد. در رابطه با شادابی به شما پیشنهاد میدهم حتما در مراسمی مثل جشن تولد از این رنگ استفاده کنید.فایده ای خوبی که میشه به آن اشاره کرد استفاده رایج برای جذب مشتریانی که فقط به تماشای ویترینها میپردازند میباشد.رنگ نارنجی تحریک کننده بخش منطقی مغز و ایجاد اشتیاق میشود و در صورت استفاده بیش از حد این رنگ باعث ایجاد تشویق و اضطراب میشود.
رنگ بنفش
بنفش رنگی که سلطنت ، خرد و احترام هست و توانایی های همچون حل مسائل و از جمله خلاقیت ذهنی را شامل میشود. استفاده رایج رنگ بنفش برای فرآورده های زیبایی و ضدپیری میباشد. اگر تبلیغات لوازم آرایش را دیده باشید متوجه حرف من خواهید شد.این رنگ نشانگر برند ، محصولات و خدمات خلاقانه ، هوشمند و مبتکرانه است، پس اگر نیاز به طراحی وب سایت شرکتیدارید و خدمات شما به نوعی خلاقانه است حتما از این رنگ در سایت خود استفاده کنید.
رنگ سفید
سفید ، نشانگر خلوص ، پاکی و امنیت است. اگر لازم داشتید تا چیزی را به بی رنگی و خنثی بودن نشان دهید میتوانید از رنگ سفید استفاده کنید.همینطور رنگ سفید میتواند در برند شما نشانگر خلاقیت باشد. رنگ سفید رنگی هست که میتوان تقریبا با تمامی رنگ ها ترکیب کرد اما مراقب باشید با رنگ های زیاد روشن ترکیب نکنید همانند رنگ زرد.
رنگ خاکستری
رنگی برای نشان دهنده همبستگی ، زمان نامحدود و عمل گرایی میباشد که استفاده بیش از حد آن باعث ایجاد احساس پوچی میشود. اما در عین حال زیبایی ممکن است.این رنگ احساس پیری ، مرگ و افسردگی را به شما میدهد. اگر شما به یک صفحه خاکستری خیره شوید تمامی این احساس ها را در خود متوجه خواهید شد ، پس تا حد ممکن در طراحی وب سایت و یا طرح های تبلیغاتی خود از رنگ خاکستری استفاده نکنید.
رنگ مشکی
رنگی که همیشه به نام قدرت ، اعتبار ، ثبات و توانایی شناخته میشده و اغلب به عنوان هوش به کار میرود. اگر بیش از حد در سایت و یا محصولات خود استفاده کنید باعث خستگی مشتری میشود.

از یک طیف رنگی استفاده کنید
طیف های رنگی به طراحی شما احساس و جان میبخشند. استفاده از رنگ های روشن تر باعث ایجاد هیجان و کنش گرایی بیشتر خواننده و مشتری میشود.همینطور استفاده از رنگ های خنثی زمانی که منطقی خواهد بود که بخواهید اطلاعات مهم و نسبتا سنگینی را به خواننده و مشتری انتقال دهید.
استفاده از رنگ ها در بازایابی چه نتایجی را دارد
رنگ های که به وسیله یک برند خاص مورد استفاده قرار میگیرند میتوانند تاثیر زیادی بر مشتری داشته باشند. یک درصد از مصرف کنندگان بر اساس رایحه یا صدا تصمیم گیری کرده اند ، سه درصد مصرف کنندگان به بافت محصول نگاه می کنند و ۹۶ درصد مصرف کنندگان بر روی ظاهر بصری محصول تمرکز میکنند.
نتیجه گیری انتخاب رنگ مناسب برای بازاریابی
انتخاب رنگ مناسب برای بازاریابی به نیازها و فرهنگ مشتریان بستگی دارد. اگر چه ممکن است رنگ ها در هر کشور معنای خاصی داشته باشند ، برند های هوشمند میتوانند از این عامل به بهترین شکل ممکن به نفع خود استفاده کرده و مشتریان بیشتری جذب کنند.خب اگر موردی به فکر شما است که من در این مطلب نگفتم حتما برای ما در پایین همین صفحه قسمت دیدگاه ها ، دیدگاه ارزشمند خود را ارسال کنید که ما بی صبرانه منتظر نظرات شما هستیم. موفق و سر زنده باشید.
منبع : زرین توسعه
ویرایش توسط zarindev : November 12th, 2017 در ساعت 11:19
-
-
November 12th, 2017 11:16
# ADS