
نوشته اصلی توسط
saeed.mihan
با عرض سلام و تسلیت ایام تاسوعا و عاشورا.
چند روز پیش وزیر ارتباطات در پست اینستاگرامشون گلایه داشتن از نظرات رکیکی که میذارن، واقعا بجا بود چون این نظرات صرفا توسط یک سری افراد گذاشته میشود که در دنیای واقعی حرفی برای گفتن ندارند و عقده های خودشون رو در فضای مجازی خالی می کنند!
بنده هم چند بار در سایت هایی که مشاور و پشتیبانشان هستم دیدم که بدون هیچ دلیل مواجهی افرادی به رکیک ترین شکل ممکن به فحاشی می پردازند!
کاملا مشخصه از روی جهالت هست وگرنه انسانی که فرضا از مطلبی خوشش نمیاد یا از محصولی ناراضی هست با ارائه دلایلش میاد اونچه که حقش هست رو مطالبه میکنه نه با فحاشی!
چون این موردی هست که میدونم اکثرا باهاش برخورد داشتید، حالا ما به اینستاگرام که خارج از دسترسمان هست کاری نداریم، اما بنظرم مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با تعامل پلیس فتا باید قسمتی را برای شکایت وبمستران و صاحبان فروشگاه ها بذارند که مدیران بتوانند با ارائه مستندات و ای پی (جالبه که اغلب با ای پی واقعی خودشون به فحاشی می پردازن! حتی می توان رنج ای پی ***** شکن ها را کامل مسدود کرد) پیگیر کوچکترین حق خودشون باشن چون بی احترامی برای هیچ فردی پذیرفته نیست، حتی گیریم که طرف خدمات خوبی ارائه نداده باشه، اما به قول وزیر محترم ارتباطات ادبیات مطالبه نقش مهمی در پیگیری داره..
بنظرم یا با تلاش بسیار زیاد برای فرهنگسازی یا با استفاده از همین شیوه ها باید جلوی افرادی که مشکل روانی دارند رو گرفت تا نه نام کشور بدنام شود در وب که مثل یک دهکده جهانی شده و نه اینقدر فضای وب جایی شود برای تخلیه روانی بعضی از افراد که این سرایت کند به سایرین. امیدوارم همگی این پیشنهاد را به مراکز مربوطه ارائه دهید.