نقل قول نوشته اصلی توسط bigcowboy نمایش پست ها
قرار داد هم باشه شکایت و اینجور چیزا فقط وقت تلف کنیه اونم واسه 1 میل
کلا ایرانی ها شکایتی هستند و هرچی میشه میگن شکایت شکایت آخرشم هیچی نمیشه
شمام 9 روز طرفو الافش کردی اگه بخواهی حرفه ای عمل کنی باید یه حرکتی بزنی مثلا پیشنهاد که کار دیگه با تخفیف بالا بدی و تمیز براش انجام بدی یا هر جور میتونی از دلش دراری
اسکرین گرفتن از چت و شکایت و این کارای غیر حرفه ای و این همه خشمو بذارین کنار ...
ممنون دوست عزیز .
الافی که نمیشه اسمشو گذاشت چون رو زمابندی کم گذاشتیم متاسفانه امکانات طرح خیلی زیاد بود پیاده سازی از طرف کدنویس دچار مشکلاتی شد از ایشون وقت گرفتیم و قبول هم کردند اما یکباره گفتند سفارش رو نمیخوایم و کل هزینه ها رو برگدونید. پیشنهاد و غیره هم دادم قبول نکردند. و اسکرین و ... محض احتیاط بود چون اصلاً اعتقاد ندارم به گرو و گرو کشی و دادگاه و ... چون من با مشتریام بعنوان دوست برخورد میکنم.

- - - Updated - - -

نقل قول نوشته اصلی توسط dynabanner.com نمایش پست ها
سلام.
به نظر من شما باید تا حد امکان رضایت مشتری رو جلب کنید. نه از این بابت که مشتری تهدید به شکایت کرده،بلکه اخلاقا بهتره این کار رو انجام بدید.
9 روز زمان زیادی نیست اما شاید در همین زمان تقریبا کوتاه ضرری به ایشون وارد شده باشه.سعی کنید موضوع رو با گفتگو حل کنید و همونطور که گفتم مقدرای امتیاز بدید به ایشون تا نرم تر بشن.
البته وقتی هیچ قراردادی ننوشتید بعید می دونم در صورت شکایت از شما به نتیجه برسن (امکانش هم هست که نتیجه بگیره) و در نهایت یا مجبور میشن کار رو کامل تحویل بگیرن یا دستمزدتون رو کسر کنید و مابقی هزینه رو برگشت بزنید.
ولی اینو در نظر داشته باشید که حتی اس ام اس،پیام تلگرام،ایمیل و ... هم می تونه به عنوان مدرک و سند ارائه بشه.
پس یک بار بررسی کنید ببینید قولی وعده ای چیزی ندادید در مورد هزینه.


یک توصیه هم دارم براتون اون هم اینه که برای کوچکترین پروژه ها هم حداقل یک قرارداد حاوی شرایط انجام کار داشته باشید و کافیه قبل از انجام کار برای مشتری ارسال کنید و اگه شرایط رو قبول کرد و سفارش رو به شما سپرد بعدا دیگه نمی تونه ادعایی بر خلاف شرایط ارسالی داشته باشه.
یک جریمه دیرکرد هم برای خودتون در قرارداد در نظر بگیرید که مثلا به ازای هر روز تاخیر x درصد از هزینه سفارش کسر میشه که اینطور هم نباشه شما یا همکارانتون هر موقع دوست داشتین کار رو تحویل بدین!




اگه ایشون از شما شکایت کردن و قاضی رای ای بر علیه شما صادر نکرد،بله اونوقت شما هم می تونید من باب تلافی این کار رو انجام بدید.


موفق باشید
ممنون از شما
همه جوانب رو سنجیدیم و پیشنهاداتی از قبیل کسر باقیمانده هزینه ها و ... دادیم بهشون. و همینطور خسارت... متاسفانه ایشون طرز برخوردشون اصلاً در حد یک کارفرما نیست ( عذرخواهی میکنم تهمت نباشه فکر کنم مشکل روحی روانی دارند ) اینطور برداشت میکنم چون حرف خودشون رو هم نقض و روی حرف خودشون هم نمیمونند. من خودم اهل شکایت و ... نیستم چون ارزشی نداره. بخاطر 9 روز باید ماه ها آواره دادگاه بشی. اون هم باتوجه به اینکه من بارها گفتم جبران خسارت تایمی + کسر هزینه ها خواهد شد. منتها قبول نمیکنند با توجه به اینکه طراحی قالب ( گرافیک ) و کدنویسی html هم صورت گرفته میگن کل هزینه ها باید برگشت داده بشه...

- - - Updated - - -

نقل قول نوشته اصلی توسط kiavaco نمایش پست ها
متاسفانه باید بگم ما ایرانی ها کم تحمل هستیم . 9 روز گذشته درست اما وظیفه شما نیست که کل هزینه رو عودت بدید
وظیفه شما اینه اون 9 روز رو مثلا یه تعرفه ثابت مثلا 15 تومان بگید ما 9*15 میکنیم و خسارت رو میپردازیم

متاسفانه ما مورد های اینچنینی داشتیم و چون در قوانین سایت ذکر کردیم موردی که قانونی پیگیری شد خسارت رو از خود فرد ما دریافت کردیم چرا که گاهی اوقات قوانین رو نمیخونند و سفارش میدن
یا حتی در زمینه گرافیک مثل psd طرف فکر میکنه اگر ناراضی باشه توانایی دریافت وجه داره بلکه نمیتونه این حق رو داشته باشه چون قطعا پی اس دی دریافت کرده میتونه به یک طراح دیگه بده کد کنه و پولشم از شما پس بگیره پس شما ضرر میکنید



بنابراین اگر میبینید فحاشی میکنند قطعا شکایت کنید و این مورد پیگیری میشه

اگر نه دوستانه رفعش کنید قطعا دوستانه رفع نمیشه چون که ما عادت کردیم همیشه حق را با خودمون میبینیم و مشتری هیچ وقت از مواردی که اتفاق میوفته با خبر نیست مورد های زیادی در زمینه هاستینگ و طراحی هست
بله ، دقیقاً همین مورد 3 بار برای من پیش اومده اما توافقی حل شده ... این موارد هم نه مشکل از PSD بود و نه ... بلکه کارفرما یا توان مالی کم داشته و یا از ادامه کار منصرف شده که در هر صورت ما 50 درصد از پیش پرداخت رو کسر کردیم و مابقی رو برگشت زدیم. طبق قوانین کار. اما ایشون اصلاً نه تنها قبول نمیکنن بللکه میگن قالب رو هم تحویل بدید با کل هزینه ها به عنوان خسارت.

- - - Updated - - -

نقل قول نوشته اصلی توسط اشکان نمایش پست ها
به هیچ وجه نگران نباش
من بخاطر یه طراحی لوگو 5 ماه معطل شدم
9 روز که اصلا روال کاره
دستش هم به هیچ کجا بند نیست نهایت یک خسارتی می تونست بگیره اونم نه با شکایت
در کل برو بگو شکایت کن
ممنون از شما
9 روز ما از ایشون وقت گرفتیم و قبول کردند با خسارت . دیرکردی صورت نگرفته . منم به ایشون گفتم که سه تا راه دارید :

1 - دریافت قالب + خسارت
2 - دریافت قالب ها و بازگشت پول ( با کسر حق الزحمه ها )
3 - پیگیری از طریق مراجع قضایی .

اما راه سوم رو انتخاب کردند که برای همین تاپیک رو زدم ببینم میتونن کاری بکنند یا خیر.

- - - Updated - - -

نقل قول نوشته اصلی توسط Jai نمایش پست ها
دوست عزیز تو همین انجمن معین طلایی که خیلی معروفه تو کلاه برداری نزدیک 2 تومن پول منو خورد ، 5 میلیون پول یه کاربر دیگه رو خورد
رفتیم برا شکایت انقدر داستان داره که بیخیال شدیم چون وقت شو نداشتیم

شگایت بکنه اول اینکه پرونده میاد تو دادسرا شهر شما و مجبوره بیاد اونجا
دوما دادگاه نامه میزنه بانک تا تراکنش و...
چت تلگرام و... و هر چیز ریزی توی پرونده دخیل میشه

کلا سعی کنید رفع کنید با هم دوستانه ! چون قراردادی نوشته نشده ایشون نمیتونن این پروژه رو یک طرفه ببنده ! بره شکایت کنه نهایتش اینه 20% الی 30% مبلغ کل پروژه رو خسارت میدن بهش با تحویل پروژه
آها همین مشکل من بود، اگر ایشون شکایتی بکنند پرونده ارجاع داده میشه به شهر ما و ایشون میاد اینجا؟

هر پیشنهادی که فکر کنید دادم قبول نکردند...
حتی پیش خودم گفتم ارزشش رو نداره کل هزینه رو پس بدم قالب رو میفروشم به کس دیگه ای . خب :
1 - خودم ضرر میکردم چون بخشی از هزینه تا 1 میلیون رو دادم برای کدنویسی
2 - ایشون قالب رو کامل + هزینه کامل میخواند که این واقعاً گرو کشی و تهدید بود

بنده با ایشون با لحنی کاملاً مودبانه طبق اخلاق کاری صبحت کردم اما ایشون به کرار فحش و توهین کردند باز بنده چیزی نگفتم. سر هیچ پیشنهادی هم مذاکره نمیکنند. و گفتند که شکایت میکنند...