
نوشته اصلی توسط
AdminPortal.ir
1- ابتدا از سالم بودن پورت سوییچ و یا مودم و همینطور سالم بودن کابل شبکه جدید اطمینان حاصل کنید.
2- در این سیستم جدید (اگر سیستم عامل ویندوز است) ، در کنسول firewall.cpl چک کنید که در مقابل گزینه file and printer sharing هر دو تیک زده شده باشند.
3- در این سیستم جدید در منوی run دستور ncpa.cpl و روی کارت شبکه properties بگیرید و details رو بزنید و ببینید که زیر ip address فعلی این سیستم ، یک ip دیگه که با 169.254 شروع شده باشه وجود نداشته باشه که اگر وجود داشته باشه نشان دهنده ip conflict (تکراری بودن ip address سیستم ها ) هست و باید آی پی رو تغییر بدهید.
4- همونطور که گفتند آیا در این سیستم جدید آنتی ویروسی نصب است ؟ اگر اشراف دارید میتونید با ساخت rule در این آنتی ویروس اجازه ping و sharing رو صادر کنید و اگر نمیتونید rule بسازید ، موقتا آنتی ویروس رو غیر فعال کنید و مجدد این سیستم رو پینگ کنید تا مشخص بشه که دلیل بر نگشتن جواب ping ، این آنتی ویروس بوده است یا خیر ؟
5- در سیستم مبدا (که از آنجا میخواهید ping انجام دهید) ، در cmd ، ابتدا یکبار دستور arp -d بزنید و سپس این سیستم جدید را ping کنید مثلا ping 192.168.1.2 و سپس دستور arp -a را اجرا کنید و ببینید آیا سیستم توانسته است مک آدرس مربوط به آن ip address را به دست بیاورد یا خیر.