نقل قول نوشته اصلی توسط mizbanaval نمایش پست ها
با سلام و درود خدمت دوستان عزیز

موردی که گاها در موردش صحبت میشه نوع و رده بندی پشتیبانی با توحه به درخواست کاربران می باشد

شما به عنوان یک میزبانی ایا هزینه ای در قبال پشتیبانی به کاربران خود دریافت میکنید ؟ و یا به صورت رایگان این خدمات را ارایه میکنید؟
در صورتی که هزینه ی مازاد دریافت میفرمایید بازخورد مشتریان شما چیست؟

نحوه ی برخورد شما با سرویس های سلف منیج در صورت درخواست پشتیبانی کاربر چگونه است؟

با تشکر از همکاری شما
پشتیبانی چند لایه داره:

اول مشکلات در سرویس دهی که وظیفه میزبان هست، مثل ارور ها یا دان شدن کلی یا بخشی از سرویس، قطع شدن دسترسی ها و ...

دوم مشکلات ناشی از عدم آگاهی مشتری در مورد نحوه استفاده از خدمات، در این موارد ارائه راهنمای استفاده به مشتری بازم وظیفه میزبان هست، که معمولا همه یک سری فایل و صفحه و ... راهنما دارن اگر هم مشتری سوالی داره که قبلا پیش نیمده باید پاسخ داده بشه از سمت پشتیبان.

سوم رفع مشکلات خرد مشتری مثل ست آپ کردن کلاینت اف تی پی و ایمیل این ها رو هم میشه بدون هزینه با ریموت اکسسز انجام داد

چهارم هر نوع مشکل دیگه ، که دیگه وظیفه میزبان نیست و مشتری باید براش هزینه بده.


برخورد مشتری 50% مردم میدونن هر چیزی بهایی داره و پرداخت میکنن شاید سر هزینه چانه زنی کنن که مشکلی نیست
یا 30% ازتون میخوان راهنمایی کنین خودشون انجام بدن این دسته هم میشه با چند دقیقه وقت گذاشتن راهنمایی کرد
اما 20% وقتی میفهمن باید پول بدن شاکی میشن و فکر میکنن با تماس های مکرر خدمات اضافی مثل مشکلاتشون در طراحی سایت ، نصب برنامه های خاص وصل کردن دروازه پرداخت و ... رو میتونن به رایگان بگیرن، بعد هم که نا امید میشن تبدیل میشن به مشتری ناراضی و در اولین فرصت میرن از جای دیگه خدمات میگیرن، بعضی هاشون هم میمونن اما همیشه میگن از خدمات ناراضی هستن.

این خیلی طبیعی هست که بخشی از مشتریان ناراضی باشن، قرار نیست همه مشتریان راضی باشن، قرار هست خدماتی در خور هزینه ای که دادن دریافت کنن، توجه داشته باش فشار این دسته از مشتریان همیشه ناراضی بر پشتیبان و پرسنل میزبانی باعث ناراحتی پرسنل میشه و از خدمات دهی مناسب به مشتریان خوب باز میمونن.

اما اگر برای اینکار هزینه دریافت کنی و بخشی از این درآمد اضافه رو به پشتیبانان که در واقع این خدمات براشون کار مضاعف هست پرداخت کنی خوب هم مشتری خدماتی که میخواسته رو با کیفیت مناسب و برخورد مناسب از پشتیبان گرفته هم پرسنل با رقبت خدمات اضافه به مشتری میدن.

اونایی هم که توقع خدمات همیشه رایگان دارن خوب میتونن از گزینه های دیگه استفاده کنن که شاید چنین خدماتی بدن.