من نمیدونم چرا دوستان به شرکت بیچاره Resello فحش میدن. خوب اون بدبختها یک تعداد کمی کارمند پشتیبانی دارند که الان 75 درصد مشتریهاشون(ایرانیها) دارند ازشون سؤالهای مشابه رو میپرسند. تازه اونها هم دلشون نمیخواد این همه مشتری رو از دست بدهند(چون هیچ آدم عاقلی از پول و مشتری بدش نمیاد). مطمئناً اونها هم الان گیج شده اند و وضعیتشون مثل ما هست. چون مجبورند که به یکباره با 75 درصد تا 90 درصد مشتریان خودشون خداحافظی کنند. یعنی الان رئیس Resello داره گریه میکنه احتمالاً و در پی پیدا کردن راهی برای در رو هست. بنابراین این فقط فشارهای خارج از شرکت(مثل اخطاریه قانونی و...) هست که واسشون مشکل درست کرده. خوب توجّه داشته باشید که اونها در هلند ثبت شدهاند. کشوری که عضو اتّحادیه اروپا هست که تقریباً هیچ کدام از بانکهاش هنوز با ایران کار نمیکنند. الان هر کسی توی اروپا مقدار زیادی پول از ایران بره توی حسابش، اخطاریه میگیره. شوخی هم نداره.
اشکال از ما هست که توی این مدّت فکر این نبودیم که با یک شرکت اروپایی نباید کار کنیم چون آخرش تحریم هست. الان دوستانی که میگن Jocker و... هم همین اشتباه رو دارند میکنند. مگر اینکه قضیه رو عمومی کنیم و کلّا فروش دامین و هاست از تحریم مثتثنی بشه.
پی نوشت: درسته که هندیها مالک Resello هستند ولی شرکت مذکور در هلند ثبت شده تابع قوانین هلند و اتّحادیه اروپا هست.
- - - Updated - - -
دوستانی که میگن به اسم یک کشور خارجی کار کنیم، باید به عرضشون برسونم که اگر مثلاً با آدرس کشورهای اروپایی کار کنید، باید علاوه بر قیمت دامنه، یک چیزی به نام VAT (مالیات ارزش افزوده) کشورهای اروپایی رو هم بپردازید چون از نظر اون شرکت، شما مشتری اروپایی هستید و مشمول VAT اروپا. در حالی که تا حالا در ریسلو VAT پرداخت نمیکردیم چون اروپایی محسوب نمیشدیم.





پاسخ با نقل قول