نقل قول نوشته اصلی توسط khodeAmir نمایش پست ها
چند مورد جا افتاد در اینجا من عرض کنم پیش از پاسخ.
اول که متشکرم از همه دوستانی که در تاپیک شرکت دارند و نظر خودشون رو به اشتراک میذارند؛ و بابت این که نشد به همه دوستان پاسخ بدم عذر میخوام. اونایی که محتوای پاسخ یکسانی داشتند رو لحاظ نکردم
و دوم، ببینید دوستانی که فرمودین با نحوه صحبت بنده، متوجه شدن تخصصی ندارند، شاید بتونم بگم بله درست میفرمایید. اما نه به صورت کامل!
بنده با موبایل استارت این تاپیک رو زدم و نوشتن توضیحات کامل واقعا میسر نبود.
دوم این که بنده طراح ربات تلگرام هستم (به صورت فریلسنر یا استخدامی نیست، ایده خودم رو پیاده میکنم) و الان ربات تقریبا موفقی دارم که روزانه 100 تا 200 برام میفروشه بدون دردسر وقت گذاری یا حروم بودن پول.
اما این درآمد برای من کافی نیست! به همین علت یه مقدار بررسی کردم دیدم فروشگاه اگه بتونه خوب بگیره درآمد خوبی میتونه داشته باشه.
و این که بانک رو کلا مخالفم چون علاوه بر نزول بودن پول، اصل سرمایه در خطر هستش و سود محدودی داره.
خب اگه چیزی که همین الان روزانه 200 تومن براتون تو تلگرام فروش داره رو می تونید بیارید توی یه سایت فروشگاهی همین کار رو کنید احتمالاً با سایت باید فروش بیشتری هم داشته باشید.
اما اگر قصد دارید سایت فروشگاهی شما چیز دیگه ای بفروشه که تجربه اش رو تا الان نداشتید بهتره خیلی دربارش تحقیق و فکر کنید.

ببینید هرگز نمیشه یه شبه مثل دیجی کالا شد که مثال زدید و مثلاً بشه از هر کالایی فروخت به نظرم مثل همون تو تلگرام شما تو سایت هم باید تخصصی روی یه دسته کار کنید بعداً که کارتون گرفت و اسم در کردید اقدام به گسترش فروشگاه کنید.
برند و اسم فروشگاه هم خیلی خیلی تاثیر داره دیجی کالا شاید بیشترین عامل محبوبیت بین مردم رو به خاطر همین اسم "دیجی کالا" به دست آورد باور کنید اگه دیجی کالا مثلاً اسمش ایران استور 24 دات کام بود هرگز چنین محبوبیتی نمی تونست پیدا کنه.
پس به نظر من بیشتر از اینکه بخواید به یه عده سودجو 60 میلیون پول سئو بدید بهتره که روی برندینگ و نفوذ تو عامه مردم سرمایه گذاری کنید نه اینکه گوگل رو هدف قرار بدید.

مثلاً دیجی کالا با تبلیغات تلویزیونی تونست اعتماد خیلی از کاربر هایی که حتی سواد کامپیوتری هم ندارن جلب کنه اما اگه فقط به سئو و تبلیغات گوگلی و... بسنده میکرد فقط قشر وب مستر و اینترنت باز ها رو میشد جذب کنه اما الان پیرمرد پیرزن هایی که اینترنت هم نمیرن اسم دیجی کالا رو بلدن
تبلیغات تلویزیونی هم خوبه اما تا وقتی که مردم حس کنن آسایش اونا براتون مهمه نه مثل تبلیغاتی که مردم حس میکنن که فقط جیب اونا براتون مهمه مثال میزنم الان تبلیغات قابلمه های طرح گرانیتی که انقدر تلویزیون پخش میکنه قشنگ نمونه کاملی از یه تبلیغ مضر حساب میشه چون نه تنها اعتماد مردم جلب نمیشه بلکه مردم از اون اسم و برند و... یه تنفر ناخودآگاه هم پیدا میکنن.

بعد از برندینگ یه طراحی زیبا و با وقار در سایت که خود طراحی اعتبار و بزرگ بودن شرکت رو برسونه خیلی کمک به اعتماد مردم میکنه.

بعدش هم پشتیبانی خوش برخورد و پاسخگویی سریعه که مشتری حتی اگه قصد خرید هم نداشته باشه و فقط بخواد یه سوال کنه احساس رضایت میکنه و مطمئن باشید دفعه بعد که بخواد چیزی رو بخره که شما در فروشگاه دارید به خاطر اون خوش برخوردی و احساس رضایت قبلی که تو ذهنش مونده سراغ فروشگاه شما هم میاد.

اصول مشتری مداری خیلی ساده است اما متاسفانه تو مملکت ما انگار افت داره که مشتری راضی باشه بیشتر افتخار تو اینه که جیب مدیرعامل پر باشه ظاهراً