خوب الان دقیقاً مشکل اینجور شرکتها همین هست. وگرنه زیاد هستند شرکتهایی که با ایرانیها کار میکنند ولی مشکل اینه که فقط با کارتهای بین المللی کار میکنند که اون وقت مشکل تفاوت آدرس Profile و Billing Address به وجود میآید. یعنی این حالت فقط در صورتی امکان پذیر هست که مثل شرکت روند تازه(www.ouriran.com) یک دفتر هم در کشوری مثل کانادا داشته باشید که مشخّصات خود شما کانادایی یا... باشه و فقط Userها ایرانی باشند.
در مورد ایمیل زدن به Resello، فایدهای نداره، چون همانطور که دوستان فرمودند، اونها هم دلشون نمیخواد که نونشون آجر بشه. الان اونها هم دارند فکر میکنند که چکار کنند؟ همین که اولش واحد پول رو به روپیه تغییر دادهاند، علتش این بوده که فکر کردهاند این راهی برای فرار از فشارهای قانونی وارد شده بهشون هست. پس بهتره بجای اینکه نامه خشن بنویسید، نامهای حاوی راهکار بنویسید و راه حل رو نشونشون بدهید(البتّه اگر میتوانید). مثلاً راه حل میتواند این باشه که یک زیر مجموعه توی روسیه یا حتّی همون هند بزنند و همه ایرانیها رو منتقل کنند به اونجا. چون الان تنها جایی که قوانین تحریم رو تا حدودی اعمال نمیکنه، همین روسیه هست. اصلاً من از این Reseller Club و هندیها در تعجّب هستم که چطور تصمیم گرفتند برای حلّ مشکل تحریم یک شرکت توی هلند بزنند. چرا همون شرکت رو مثل خود Reseller Club توی همون هند تأسیس نکردند؟ چون هند به هر حال کمتر از اتّحادیه اروپا و هلند قوانین تحریم رو اجرا میکنه.
فشارهای قانونی هم خیلی قضیه سادهای داره. لازم نیست که آمریکا بیاد لیست مشتریهای شرکتهای Registrar رو بررسی کنه. همین اندازه که مقدار زیادی پول وارد حساب بانکی شون میشه و معلوم میشه که سورس این پولها از بابت درآمدی هست که از فروش دامنه به مشتریان ایرانی بدست آورده اند و پولها از از طریق ایران به حسابشون وارد شده، کافی هست تا بانکی که تویش حساب دارند، بهشون هشدار بده که اگر به این روند ادامه دهند، حسابشون تخته میشه و ممکن هست که به مراجع قانونی معرفیشان کند. این مشکل باعث میشه که اصولا هر شرکتی خصوصاً در اروپا آمریکای شمالی بخواهد زیادی با ایرانیها کار کند، به معضل برخورد کند و عطای درآمدش را به لقایش ببخشد. تا وقتی این مشکل حل نشه، هر شرکتی که ما برویم در آمریکا، اروپا و کانادا، همین میشه آخرش. حتّی اگر اولش بگن قدم شما بر چشم.