-
June 21st, 2017, 01:01
#31
پاسخ : سوال در مورد دیتاسنتر ******
باسلام و احترام خدمت دوستان و همکاران گرامی
نکته اول قابل توجه مدیران گرامی » این تاپیک فقط صرفا جهت نظر سنجی و مطرح کردن مشکلات در راستای حل شدن مشکلات می باشد و هیچگونه خصومت یا قصد تخریب کردن در کار نیست
باتوجه به اینکه بنر تبلیغاتی شرکت محترم ****** در سایت مشاهده میشه و خیلی از همکاران بفکر این میفتن که ایا گزینه مناسبی هست انتخاب شرکت ****** برای میزبانی سرور به عنوان دیتاسنتر به برخی از موارد اشاره میکنیم .
در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که در حدود یک سالی هست مشترک شرکت ****** هستیم و برای میزبانی سرور شرکت ******رو انتخاب کردیم
با توجه به اسم و رسم شرکت ****** تصور بر این هست که ظریب خطا در شبکه 0 هست و مشکلات پشتیبانی و تمام موارد بدون هیچ مشکلی انجام میشه
دسترسی فیزیکی , شرکت محترم ****** دسترسی فیزیکی به سرور که درج شده روی بنر تبلیغاتی رو تحت هیچ شرایطی با توجه به فضای کوچک اتاق سرور به مشتری نمیده ( چه هنگام تحویل سرور و چه هنگام بروز مشکل حتی اجازه ورود به ساختمان شرکت رو هم نمیدن و کارمنداشون میان دم در شرکت سرور رو تحیول میگیرن )
مشاوره قبل از قرار داد , هنگام مشاوره دوستان عزیز در شرکت وعده هایی میدن که به هیچکدام عمل نمیکنن نمونش همین دسترسی فیزیکی که عرض کردم
این موارد زیاد مهم نیست و میشه با این موارد براحتی کنار اومد
آپتایم 100 درصد , مهم قطعی های بسیار زیاد و اپتایم فوق العاده پایین پایین شبکه هست , قطعی های بسیار زیاد و فاجعه بار در حدود نصف روز ( 7 ساعت ) و عدم توانایی پرسنل در حل کردن مشکلات
قطعی های روزانه در حدود 5 الی 10 دقیقه که بوجود میاد , در حدود 1 ماه گذشته قطعی و مشکلات شبکه به حدی زیاد بوده که کلیه مشتریانمون رو از دست دادیم
پشتیبانی , جواب سر بالا دادن تیم پشتیبانی به شکلی که انگار خصومت خاصی با مشتری دارن , مانند لیمیت کردن پورت به دلیل غیر منطقی مصرف بالای بازدید یک سایت
ژنراتور یا برق اضطراری , قطعی برق دیتاسنتر و اسیب رسیدن به سخت افزار وسوختن هارد بر اثر نوسان و خاموش شدن سرور که در چند ماه اخیر بوجود اومد و در حدود 5-6 ساعت صبح جمعه کل سرورها خاموش شده بودن و دچار مشکل شده بود
لینک بکاپ , کار نکردن لینک یا پورت بکاپ در هنگام قطعی شبکه , با توجه به این ادعا تصوری که همه داریم از پورت بکاپ در صورت قطع شدن پورت اصلی باید پورت کمکی متصل بشه و شبکه قطع نشه , که این اتفاق هر روز داره میفته و شبکه بصورت گسترده قطع میشه
اشتباهات پشتیبانی , مورد بعدی مشکلات بوجود اومده توسط کارکنان پشتیبانی مثل ست کردن ip سرور فعال روی سرور دیگه , که تا بخوان تیکت رو ببینن و مشکل رو متوجه بشن تا یک ساعت میکشه
ارتباط با مدیریت , عدم اجازه اتماس و یا پل ارتباطی با مدیریت شرکت جناب اقای عباس ****** , باتوجه به تمامی مشکلات و اذیت های گسترده تیم پشتیبانی شرکت تحت هیچ شرایطی اجازه ارتباط مشتری رو با مدیریت شرکت نمیدن و با موارد مختلف مثل حضور نداشتن یا درگیر بودن و شلوغ بودن اجازه ارتباط با مدیریت نمیدن , و خودشون هر طور که دلشون بخواد با مشتری برخورد میکنن
این موارد ذکر شده همش باعث میشه که اسیب جدی رو ما و همکارانی که قصد میزبانی سرور رو داریم ببینیم , با وجود مشکلات بیش از حد قطعی های فاجعه بار 7 ساعته اعتبار و اسم ما در میان مشتریان به شدت در حال تخریب هست و هیچ کاری هم از دستمون برنمیاد , تغییر دیتاسنتر و جابجایی و کوچ کردن به دیتاسنتر دیگه ساده نیست و خودش اسیب بیشتری به سابقه و کیفیت کار میزنه
ملاک مشتریان هم مقایسه با شرکت های باسابقه مثل میهن وب هاست هست که براشون سوال هست چرا در365 روز سال شبکه اون ها هیچ مشکلی نداره ولی برای ما که در شرکت ****** کولوکیشن کردیم هر روز دچار مشکل هست
دوستان عزیز لطفا قبل از انتخاب به این نکات خیلی توجه کنید , کولو کیشن رو حتما در مرجع و در خود دیتاسنتر انجام بدید , طرف مقابل شما مستقیم خود دیتاسنتر که باشه هیچ مشکلی نخواهید داشت نه قطعی رو تجربه خواهید کرد و نه تحت هیچ شرایطی با شما اینگونه برخورد نمیکنن و شما اذیت نمیشید
امید وارم این تاپیک رو خود مدیریت شرکت محترم ****** رویت کنن و متوجه بشن که چه فشاری روی مشتریان هست.
ویرایش توسط martina : June 21st, 2017 در ساعت 04:24
-
-
June 21st, 2017 01:01
# ADS
-
June 21st, 2017, 02:14
#32
پاسخ : سوال در مورد دیتاسنتر ******
اقا یه سوال من رفتم سایت رو دیدم ، سرور مجازی "نیم" گیگ رم - پورت 100 مگ ، ماهی 100 هزار تومن ؟ چی داره این سرورا اخه
-
-
June 21st, 2017, 03:07
#33
عضو انجمن
پاسخ : سوال در مورد دیتاسنتر ******

نوشته اصلی توسط
nevergotme
اقا یه سوال من رفتم سایت رو دیدم ، سرور مجازی "نیم" گیگ رم - پورت 100 مگ ، ماهی 100 هزار تومن ؟ چی داره این سرورا اخه
اماده کردن صبحانه در صبح ، حاضر کردن نهار در ظهر و فراهم کردن شام در اوقات شب ولی ولی ماه رمضان برا اینکه سحری مفصل و افطار مفصل تر میزنید قاعدتا یه مقدار قیمت میره بالا دیگه

نوشته اصلی توسط
1eng.ir
* سحر
* افطار
۱۸
این رشته ریاضی تو زندگیمون هنوز به درد نخورده ای کاش می رفتیم علوم اسنانی حداقلش دوتا املا یاد می گرفتیم
ویرایش توسط Genral X2 : June 21st, 2017 در ساعت 04:13
-
تعداد تشکر ها از Genral X2 به دلیل پست مفید
-
June 21st, 2017, 03:38
#34
پاسخ : سوال در مورد دیتاسنتر ******

نوشته اصلی توسط
Genral X2
اماده کردن صبحانه در صبح ، حاضر کردن نهار در ظهر و فراهم کردن شام در اوقات شب ولی ولی ماه رمضان برا اینکه صحری مفصل و افتار مفصل تر میزنید قاعدتا یه مقدار قیمت میره بالا دیگه
* سحر
* افطار
۱۸
-
تعداد تشکر ها از 1eng.ir به دلیل پست مفید
-
June 21st, 2017, 15:35
#35
پاسخ : سوال در مورد دیتاسنتر ******
دوستان لطفا توجه داشته باشید در حال حاضر هم همین امروز شبکه ****** بیش از 2 مرتبه قطع شد و الان هم قطع هست به شکلی که حتی سایت خود شرکت ****** هم بالا نمیاد
با این وضعیت برای مشتریان ابرو و اعتبار میمونه ایا ؟
چطور وقتی نمیتونن اداره کنن و وضعیتشون به این حد افتضاح هست بنر و تبلیغات میزنن که اپتایم 100 درصد هست و بهترین گزینه برای میزبانی سرور هست؟
ممنون میشم در این مورد بحث رو ادامه بدید تا به گوش مسئولین شرکت برسه !
ویرایش توسط martina : June 21st, 2017 در ساعت 15:47
-
-
June 21st, 2017, 19:11
#36
عضو انجمن
پاسخ : سوال در مورد دیتاسنتر ******
درود
یکی از دوستان برای من یک لینکی فرستادن که از 6 ماه پیش آپتایم رو داشته بررسی میکرده
به اشتراک میذارم
https://www.serviceuptime.com/users/...c8015&Id=50758
میانگین 99.793 % بوده
-
-
June 21st, 2017, 19:15
#37
پاسخ : سوال در مورد دیتاسنتر ******

نوشته اصلی توسط
ashadata
چک تایم رو پایینتر در نظر میگرفت بهتر مشخص میشد ...
Check period: 30 minutes
دوستانی که معترض هستند، آپتایم خودشون رو میذاشتن بهتر میشد بررسی کرد
-
تعداد تشکر ها از 1eng.ir به دلیل پست مفید
-
June 21st, 2017, 20:52
#38
عضو انجمن
پاسخ : سوال در مورد دیتاسنتر ******

نوشته اصلی توسط
1eng.ir
چک تایم رو پایینتر در نظر میگرفت بهتر مشخص میشد ...
Check period: 30 minutes
دوستانی که معترض هستند، آپتایم خودشون رو میذاشتن بهتر میشد بررسی کرد
اره
من یک چک تایم 5 دقیقه ای امروز گذاشتم طی یک ماه اینده میذارم دوستان هم ببینن
ولی به طور کلی من خودم یک سرور پارس آنلاین دارم اون هم امروز دوتا قطعی 1 دقیقه ای داشت ساعت های شلوغ ! درحالی که سرور های خارج کشوری که دارم همشون 100% هست اپ تایم خود سرور ( ای پی اصلی )
-
-
June 23rd, 2017, 15:09
#39
پاسخ : سوال در مورد دیتاسنتر ******
دوستان عزیز در ****** واقعا گندش رو دراوردن , به خاک سیاه نشوندن مارو
روز جمعه جای استراحت و تفریح کارمون شده پاسخ دادن به تیکت های توهین امیز مشتریان فقط بخاطر قطعی شبکه ******
لطفا پینگ ای پی گیت وی ****** رو بگیرید دوستان 185.88.154.1
ببینید به چه صورت پینگ میده , 10 تایم اوت و یک پینگ , پشتیبانی هم جواب نمیده !!!
-
-
June 23rd, 2017, 17:03
#40
پاسخ : سوال در مورد دیتاسنتر ******
کد:
--- 185.88.154.1 ping statistics ---
201 packets transmitted, 171 received, 14% packet loss, time 200240ms
rtt min/avg/max/mdev = 2.482/7.112/12.537/2.152 ms
شما که ناراضی هستید چرا اصرار به ادامه دادن همکاری دارید؟
-