نقل قول نوشته اصلی توسط server4u نمایش پست ها
سلام دوستان
چند روز پیش از اداره مالیات به ما زنگ زدن برا اینکه سایتمون نماد داره . میگم بیاید اظهار نامه پر کنید .
حال اگه قرار باشه بنده هر سال مالیات بدم . بهتر دیدم که یه شرکت کوچیک ثبت کنم . اما چند تا سوال ذهنم رو مشغول کرده :
1- الان بنده که کل مخارجم مربوط به خرید سرور های خارجی و لایسنس و ... . دارایی فاکتور این شرکت های خارجی مثل هتزنر و او وی اچ رو قبول میکنه ؟
2- الان برای خرید دامنه ir پنج هزار تومانی هم باید 10 درصد ارزش افزوده بدم ؟ بعد برای اینکه ثابت کنم این دامنه رو خودم 4 هزار تومان خریدم باید به چه صورت فاکتور بدم به دارایی ؟ از کجا ؟
تو انجمن تاپیک های زیادی رو خوندم اما اخر هم به نتیجه نرسیدم . سایت رو باید منحل کنم یا با نام شرکت ادامه بدم .
لطفا راهنمایی بفرماید ...
با سلام،
1- آیا شما به صورت مستقیم از خود هتزنر خرید می کنید یا از واسطه، اگر از واسطه ایرانی خرید می کنید که باید فاکتور بگیرید و جزو هزینه بیارید،
اگر از خود هتزنر پرداخت می کنید باید فاکتورهای صرافی رو + فاکتورهای هتزنر رو که با هم همخوانی داشته باشن ارایه بدین و به عنوان هزینه اعلام کنین،
مامور مالیاتی چاره ای جز پذیرفتن نداره چون فعالا هیچ کدوم از بانک های ایرانی امکان پرداخت فاکتورهای خارجی رو ندارن (به لطف تحریم ها)، بنابراین چاره ای جز قبول کردن هزینه های صرافی ندارن
2- اول از همه شما وقتی که دامین آی آر می خرید باید از ارایه دهنده ای بخرین که بهتون فاکتور بده (کلا اگه می خواین تمیز کار کنین باید همیشه فاکتور معتبر بگیرین برای هزینه ها)
یه مورد دیگه اینکه به همین سادگی شما نمی تونین از کاربرا مالیات ارزش افزوده بگیرین و فقط در صورتی می تونین مالیات ارزش افزوده از کاربر دریافت کنید که گواهینامه ارزش افزوده داشته باشین، روند گرفتن گواهی ارزش افزوده رو باید از طریق دارایی پیگیر باشین

کلا تمیز و اصولی کار کردن یکم مشکل هست، من نمی خوام بترسونمتون ولی پیشنهاد میکنیم با چند تا حسابدار مشورت کنید.