اگر انتظار دارید مشکل سیمکشی داخل خونه رو سرویسدهنده بررسی کنه که منطقی نیست خواستتون.
اگر منظورتون این هست که جوابشون بی ربط بوده، باید بدونید حرفشون کاملا صحیح هست. این رو توجه داشته باشید اطلاعات شما یک اطلاعات عمومی هست اما اطلاعات کارشناس پاسخگو اطلاعات تخصصی هست. خیلی از ماها کیفیت درست نمیگیریم چون میخواهیم بر اساس اطلاعات خودمون همه چی رو به راه باشه و علاقهای نداریم به صحبت کارشناس عمل کنیم. (البته من خودم هم قبلا این اشتباه رو انجام دادم تا به این نتیجه رسیدم !)
بهترین و سریعترین راه برای حل مشکلتون این هست که مودم رو برای مدت ۱-۲ روز به ورودی سیم مخابرات (هیچ واسطه ای وصل نباشد و اینکه سیم کشی داخل جدا شده باشد) وصل کنید و وضعیت snr , rate خط را مانیتور کنید. اگر مشکلی پیش نیامد قطعا سیم کشی داخلی شما مشکل دارد. اما اگر وضعیت سر خط هم دچار مشکل شد موضوع را دقیقا به همین شکل برای پشتیبانی سرویس دهنده خودتون بازگو کنید تا مراحل بعدی رو انجام بدن. (ممکنه توی تماسشون از شما خواسته دیگه ای هم داشته باشند) اگر شما اینکارها رو انجام دادی و نتیجه نگرفتی میشه گفت کوتاهی از سرویس دهنده هست که پیگیری ای نمیکند و حق شکایت هم دارید.
- - - Updated - - -
مطمئنید سر خط رو درست دارید توضیح میدید ؟ این درست شدن خراب شدن علت فنی داره و ارتباطی با تغییری در مخابرات ندارهها ! حیفه واقعا اگر درست چک کنید کیفیت خیلی خوبی میتونی دریافت کنید.
ولی اگر واقعا سیم مشکی مخابرات به مودم وصل شده (حتی یک متر سیم هم خودتون وصل نکردید) حتما با مودم دیگه برای اطمینان چند ساعت تست کنید. اگر مشکل پا برجا بود موضوع رو به پشتیبانیتون اطلاع بدید و توضیح بدید که به این شکل تست کردید.
- - - Updated - - -
از ISP خودتون سوال کنید که Rate شما روی دیسلم چند ست شده ؟