-
October 3rd, 2016, 20:22
#1
مشکل دریافت نکردن ایمیل
با سلام
دوستان بنده در یک شرکت بازرگانی کار میکنم . برای ما در این شرکت کلیه مکاتبات با ایمیل انجام میشه .
مدتی به دلیل عدم دریافت ایمیل از بعضی از مشتریامون مشکوک شده بودیم تا اینکه از شون پیگیر شدیم ، مشخص شد اونا ارسال میکنن ولی ما دریافت نمیکنیم . البته بعضی از این افراد و یا شرکت ها .برای مثال گوگل و یاهو ایمیلاشون میرسه ،همین مشکل ضرر زیادی به ما زده .متاسفانه
مثلا هم از یکی از شرکت های مطرح که سابقه دارند هاستینگ گرفتیم ، حالا موندم این مشکل رو چظور حل کنیم ، خودمون سرور بگیریم ، از خارجی ها هاست بگیریم ، و سئوال آخر آیا میشه ایمیل های دامنه مون رو روی ایمیل سرویس هایی که شرکت ها قرار می دند ست کنیم ؟ یعنی هاست رو یه سرور دیگه باشه و ایمیل ها جای دیگه ؟
ممنون میشم کمکم کنید.
-
-
October 3rd, 2016 20:22
# ADS
-
October 3rd, 2016, 20:26
#2
عضو انجمن
پاسخ : مشکل دریافت نکردن ایمیل

نوشته اصلی توسط
omidh20
با سلام
دوستان بنده در یک شرکت بازرگانی کار میکنم . برای ما در این شرکت کلیه مکاتبات با ایمیل انجام میشه .
مدتی به دلیل عدم دریافت ایمیل از بعضی از مشتریامون مشکوک شده بودیم تا اینکه از شون پیگیر شدیم ، مشخص شد اونا ارسال میکنن ولی ما دریافت نمیکنیم . البته بعضی از این افراد و یا شرکت ها .برای مثال گوگل و یاهو ایمیلاشون میرسه ،همین مشکل ضرر زیادی به ما زده .متاسفانه
مثلا هم از یکی از شرکت های مطرح که سابقه دارند هاستینگ گرفتیم ، حالا موندم این مشکل رو چظور حل کنیم ، خودمون سرور بگیریم ، از خارجی ها هاست بگیریم ، و سئوال آخر آیا میشه ایمیل های دامنه مون رو روی ایمیل سرویس هایی که شرکت ها قرار می دند ست کنیم ؟ یعنی هاست رو یه سرور دیگه باشه و ایمیل ها جای دیگه ؟
ممنون میشم کمکم کنید.
درود
بله شما میتونید فقط سرور ایمیل خودتون رو بر روی هر سرویسی که مد نظر خودتون هست منتقل کنید.
عدم دریافت ایمیل هم دلایل زیادی می تونه داشته باشه، نکته اینکه اگر ایمیلی به هر دلیلی به سرور مقصد تحویل نشه یک خطا برای فرستنده ارسال میشه.
پیشنهاد میکنم از یک سرویس دهنده مطمئن برای تهیه سرویس هاست خودتون اقدام کنید و یا اگر سرمایه و دانش فنی مورد نظر رو دارید یک سرور اختصاصی تهیه کنید.
همچنین میتونید از سرویسهایی مثل Gmail for Business هم استفاده کنید:
https://gsuite.google.com/products/gmail/
با سپاس
بیش از 20 سال تجربه ما در صنعت IT
تضمین کیفیت، سرعت و پشتیبانی برای تجارت آنلاین شماست
-
تعداد تشکر ها از Zagrio.com به دلیل پست مفید
-
October 4th, 2016, 11:12
#3
پاسخ : مشکل دریافت نکردن ایمیل
متاسفانه مشکل ایجاست که ما دریافت نمی کنیم و ایمیلی هم در طرف ارسال کننده مبنی بر نرسیدن دریافت نمیشه و اونا فکر میکنن رسیده .
ممنون میشم راهنمایی کنید چطور می توم ایمیل رو انتقال بدم . ممنون
-
-
October 4th, 2016, 11:25
#4
عضو انجمن
پاسخ : مشکل دریافت نکردن ایمیل

نوشته اصلی توسط
omidh20
متاسفانه مشکل ایجاست که ما دریافت نمی کنیم و ایمیلی هم در طرف ارسال کننده مبنی بر نرسیدن دریافت نمیشه و اونا فکر میکنن رسیده .
ممنون میشم راهنمایی کنید چطور می توم ایمیل رو انتقال بدم . ممنون
سلام.
اگر دریافت مشکل داره به احتمال زیاد تنظیمات MX Record درست نیست.
شما با رکورد MX تعیین به کنید ایمیل ها به کدام سرور هدایت بشند (برای دریافت)
به طور مثال شما یک وب سرور دارید با آی پی 192.168.1.1 و ایمیل سرور با آی پی 192.168.1.2 می بایست تنظیمات DNS بصورت زیر باشند.
کد:
example.com. 14400 IN A 192.168.1.1
example.com. 14400 IN MX 10 mail.example.com.
mail.example.com. 144000 IN A 192.168.1.2
-
تعداد تشکر ها از 2JZ به دلیل پست مفید
-
October 4th, 2016, 13:37
#5
عضو انجمن
پاسخ : مشکل دریافت نکردن ایمیل
سلام
اگر IP اختصاصی دارید ، به پشتیبانی هاستینگ بگید که reverse DNS رو براتون فعال کنند و اسم دامنتون رو روی reverse قرار بدن، احتمالا مشکل برطرف بشه ، برای دو نفر از کاربران ما هم ، همین مشکل بوجود اومده بود که با این روش حل شد.
-
تعداد تشکر ها از blueserver به دلیل پست مفید