شرایط استفاده از خدمت
- رعایت قوانین عمومی و قوانین تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران؛
- نداشتن منع فعالیت از نظر نظام بانکی کشور؛
- داشتن وب سایت آماده برای فروش اینترنتی؛
- پذیرش بی قید و شرط مسئولیت کیفیت و کمیت کالا یا خدمت فروخته شده و کامل بودن فرایند ارائه و تحویل آن از سوی پذیرنده؛
- تشریح کامل فرآیند فروش کالا یا خدمات به طرز مطلوب برای خریدار (دارنده کارت) در سایت پذیرنده (به منظور پیش گیری از بروز هرگونه ابهام و سوء تفاهم)؛
- دارا بودن یک حساب متمرکز (جام، کوتاه مدت، قرض الحسنه الکترونیک) به نام شخص متقاضی نزد بانک ملت (چنانچه حساب بانکی ندارید، به یکی از شعبه های بانک ملت مراجعه کنید)؛
- داشتن آدرس اینترنتی (دامنه) با یکی از پسوند های مجاز (com, .net, .org. و ir. با همه زیر دامنه های مجاز آن، مانند co.ir. و ac.ir. )؛
- مطالعه راهنمای راهاندازی خدمت پرداخت اینترنتی، و فراهم کردن مدارک مورد نیاز .
مدارک مورد نیاز (مشتریان حقیقی)
- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک سایت؛
- نداشتن مطالبات معوق و چک برگشتی در سیستم بانکی کشور؛
- دارا بودن اسناد تملیکی و استیجاری مرتبط با محل فعالیت؛
- امکان ارائه مجوزهای رسمی صادره از مراجع ذی صلاح برای کسب و کار اینترنتی.
مدارک مورد نیاز (مشتریان حقوقی)
- کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء؛
- نداشتن مطالبات معوق و چک برگشتی در سیستم بانکی کشور؛
- کپی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (روزنامه رسمی)؛
- کپی اساسنامه شرکت.
نحوه و مراحل دریافت خدمت
۱. ثبت درخواست درگاه پرداخت اینترنتی، به یکی از دو روش زیر:
روش اول: از راه اینترنت
۱. مراجعه به سایت اصلی بانک ملت (نشانی: www.bankmellat.ir)؛
۲. مراجعه به بخش"عناوین مهم“←"سامانه پرداخت/خرید اینترنتی" ؛
۳. انتخاب گزینه"ثبت درخواست مشتری حقیقی" یا"ثبت درخواست مشتری حقوقی"؛
۴. تکمیل فرم درخواست خدمات پرداخت اینترنتی، و دریافت کد پی گیری؛
۵. مراجعه متقاضی به شعبه دارای شماره حساب اصلی پذیرنده، با مدارک لازم؛
۶. احراز هویت متقاضی، و اخذ مدارک مورد نیاز در شعبه.
روش دوم: مراجعه حضوری به شعبه
۱. مراجعه متقاضی (با مدارک لازم) به یکی از شعبه های در بانک ملت که آنجا حساب متمرکز داشته باشد؛
۲. ثبت درخواست درگاه پرداخت اینترنتی توسط شعبه، و اعلام کد پی گیری به متقاضی؛
۳. احراز هویت متقاضی، و اخذ مدارک مورد نیاز در شعبه.
توجه
- در صورت داشتن مطالبات معوق بانکی یا چک برگشتی در سیستم بانکی کشور، درخواست از سوی شعبه تایید نخواهد شد.
- در صورت داشتن مجوز (e NAMAD) از وزارت"صنعت، معدن و تجارت"، کپی مدارک مربوط به شعبه تسلیم شود.
http://www.bankmellat.ir/help_user_vpos.aspx
موفق باشید





پاسخ با نقل قول