صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

موضوع: آیا از اپراتور همرا خود ناراضی هستید ؟

  1. #1
    عضو دائم viasky آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    محل سکونت
    Ελλάδα
    نوشته ها
    1,009
    تشکر تشکر کرده 
    903
    تشکر تشکر شده 
    4,782
    تشکر شده در
    2,967 پست

    پیش فرض آیا از اپراتور همراه خود ناراضی هستید ؟

    معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: با انجام تست نهایی برای آمادگی اپراتورهای موبایل، اجرای طرح جابجایی اپراتورهای موبایل بدون تعویض شماره (ترابردپذیری) بزودی وارد مرحله عملیاتی می شود.
    صادق عباسی شاهکوه در مورد عملیاتی شدن طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه که امکان تغییر اپراتور را بدون تعویض شماره برای مشترک فراهم می کند، اظهار داشت: شرایط اجرای این طرح برای تمامی مشترکان تلفن همراه، تقریبا آماده است و تستهای اولیه را برای اطمینان از آمادگی شبکه اپراتورهای موبایل انجام داده ایم و در این زمینه اطمینان حاصل کرده ایم.

    وی با بیان اینکه در صورت موفقیت آمیز بودن تست نهایی، ممکن است ظرف یک هفته آینده، این طرح، عملیاتی شود، ادامه داد: تست نهایی اجرای این طرح را باید در شرایط واقعی و برای کل سیستم اپراتورهای موبایل انجام دهیم تا مطمئن شویم که در صورت اجرای این طرح، شبکه دچار اختلال نمی شود.

    عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه تاکنون در تستهای مختلفی که برای اجرای طرح ترابردپذیری انجام شده است با مشکلی مواجه نبوده ایم، اضافه کرد: البته این تست برای تعداد محدود سیم کارت انجام شده است و به مشکلی برخورد نکردیم اما هم اکنون در تست نهایی این طرح، قصد داریم شبکه را برای کل مشترکان آزمایش کنیم تا مطمئن شویم پس از مهاجرت مشترکان به اپراتور دیگر، در برقراری مکالمه و پیامک، مشکلی ایجاد نمی شود.

    معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: تا پیش از این مهاجرت یک سیم کارت به شبکه اپراتور دیگر را به صورت تک به تک تست کرده ایم که با ۹۹ درصد موفقیت همراه بوده است. اما هم اکنون در تست نهایی، قرار است کل سیستم را رها کرده و مهاجرت مشترکان را به شبکه اپراتورهای دیگر، در شرایط واقعی تست کنیم تا مطمئن شویم در این صورت، اختلالی در شبکه ایجاد نمی شود.

    وی با اشاره به تفاوت در ظرفیت شبکه اپراتورهای موبایل و امکان بروز اختلال در صورت تمایل مشترکان برای مهاجرت به شبکه ای که ظرفیت کمتری دارد، تصریح کرد: در این صورت ممکن است در ابتدای اجرای این طرح، محدودیت تعداد بگذاریم تا اطمینان حاصل کنیم که شبکه اپراتور، ظرفیت پذیرفتن تعداد مشترکان جدید را دارد.

    عباسی شاهکوه با بیان اینکه طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هر مشترک ۲ بار در سال می تواند اپراتور خود را با حفظ شماره، تغییر دهد تصریح کرد: ممکن است در ابتدای اجرای این طرح، امکان مهاجرت به اپراتورها را برای تعداد محدودی مشترک، فراهم کنیم تا شبکه های اپراتورها از لحاظ فنی دچار اختلال نشود اما پس از آن، امکان استفاده از این طرح، بدون محدودیت خواهد بود.

    وی هزینه استفاده از طرح ترابردپذیری را برای هر بار تغییر اپراتور، حدود ۵ هزار تومان عنوان کرد و گفت: تمامی مراحل اجرای این طرح الکترونیکی بوده اما مرحله تحویل و دریافت سیم کارت توسط مشترک، به صورت فیزیکی خواهد بود.

    به گزارش مهر، براساس وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح ترابردپذیری شماره موبایل باید در خردادماه عملیاتی شود.

    طبق برآوردهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیش بینی شده که هر مشترک حداقل یکبار این طرح را امتحان کند.

    این طرح در بسیاری از کشورها از جمله ترکیه انجام شده و اقدام مشترکان موبایل برای تعویض اپراتور خود به دلیل نارضایتی از سرویس دهی اپراتور، افزایش بازار رقابت میان اپراتورها و افزایش کیفیت خدمات دهی را به همراه داشته است.

    تا پیش از این، بسیاری از مشترکان موبایل در صورت نارضایتی از اپراتور موبایل، به دلیل عدم تمایل به تعویض شماره تلفن همراه، امکان تغییر اپراتور را نداشته و مجبور بودند با همان شرایط سرویس دهی، کنار بیایند اما با اجرای طرح ترابردپذیری، مشترک می توانند با حفظ شماره خود، در صورت عدم رضایت از سرویس دهی، اپراتور را تغییر دهد.

    ویرایش توسط viasky : May 26th, 2016 در ساعت 09:36
    Www.Viasky.Net Web Hosting , VPS , Dedicated Server , Colocation , ccTLD Domains, Official Partner of cPanel
    Phone : +306949433380 , Registered Code: #51212 , European VAT Number: #165736249 , Telegram: @irvsk

  2. تعداد تشکر ها ازviasky به دلیل پست مفید


  3. # ADS




     

  4. #2
    عضو انجمن
    تاریخ عضویت
    Oct 2015
    نوشته ها
    788
    تشکر تشکر کرده 
    569
    تشکر تشکر شده 
    1,269
    تشکر شده در
    882 پست

    پیش فرض پاسخ : آیا از اپراتور همرا خود ناراضی هستید ؟

    تا پیش از این، بسیاری از مشترکان موبایل در صورت نارضایتی از اپراتور موبایل، به دلیل عدم تمایل به تعویض شماره تلفن همراه، امکان تغییر اپراتور را نداشته و مجبور بودند با همان شرایط سرویس دهی، کنار بیایند اما با اجرای طرح ترابردپذیری، مشترک می توانند با حفظ شماره خود، در صورت عدم رضایت از سرویس دهی، اپراتور را تغییر دهد.
    سلام
    چه جالب این قانون کی تصویب میشه؟
    یعنی مثلاً یکی همراه اول داره و راضی نیست می تونه مثلاً با همون شماره 0912 بیاد روی ایرانسل؟
    اینطوری اگه بشه بعد از چند سال دیگه نمیشه فهمید کدوم شماره برای ایرانسل هست کدوم همراه اول و...

  5. تعداد تشکر ها ازiHSG به دلیل پست مفید


  6. #3
    عضو دائم viasky آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    محل سکونت
    Ελλάδα
    نوشته ها
    1,009
    تشکر تشکر کرده 
    903
    تشکر تشکر شده 
    4,782
    تشکر شده در
    2,967 پست

    پیش فرض پاسخ : آیا از اپراتور همرا خود ناراضی هستید ؟

    بله
    طی‌۳‌ماه آینده به صورت آزمایشی انجام‌خواهد شد
    بعد از اون با محدودیت انجام ‌میشه‌که اختلال ایجاد نشه
    و‌به‌نوعی بالانس برقرار باشه
    دلیل خاصی برای‌تشخیص اپراتور‌طرف‌مقابل وجود داره؟
    اعتبار ‌مکالمه داخلی رایگان ؟ ظاهرا شرایط رقابتی تر خواهد شد و از این نظر مشکلی نیست
    موفق باشید
    Www.Viasky.Net Web Hosting , VPS , Dedicated Server , Colocation , ccTLD Domains, Official Partner of cPanel
    Phone : +306949433380 , Registered Code: #51212 , European VAT Number: #165736249 , Telegram: @irvsk

  7. تعداد تشکر ها از viasky به دلیل پست مفید


  8. #4
    عضو دائم viasky آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    محل سکونت
    Ελλάδα
    نوشته ها
    1,009
    تشکر تشکر کرده 
    903
    تشکر تشکر شده 
    4,782
    تشکر شده در
    2,967 پست

    پیش فرض پاسخ : آیا از اپراتور همرا خود ناراضی هستید ؟

    البته فکر‌می‌کنم همچنان ‌رومینگ داخلی فعال باشه
    Www.Viasky.Net Web Hosting , VPS , Dedicated Server , Colocation , ccTLD Domains, Official Partner of cPanel
    Phone : +306949433380 , Registered Code: #51212 , European VAT Number: #165736249 , Telegram: @irvsk

  9. #5
    مدیر ارشد Ramin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    نوشته ها
    656
    تشکر تشکر کرده 
    746
    تشکر تشکر شده 
    4,989
    تشکر شده در
    1,513 پست

    پیش فرض پاسخ : آیا از اپراتور همرا خود ناراضی هستید ؟

    سرویس ترابرپذیری تلفن همراه (MNP) در کشور های زیادی از سالیان دور فعال است و مردم استفاده می کنند . انگلیس تقریبا در سال 1999 این سرویس را راه اندازی کرد. در ایران از سال 1393 مطالعات این طرح استارت خورده است. اجرای این طرح در ایران بر عهده سازمان تنظیم مقررات رادیویی گذاشته است.
    این طرح با استفاده از تجریبات یک شرکت هلندی (PortingXs) که تجربه فنی و عملیاتی اجرای MNP در 14 کشور دنیا را دارد در ایران نیز اجرا و پیاده سازی شده است.هزینه بسیار زیادی برای اجرا و پیاده سازی MNP تا کنون صرف شده است
    قرار بود در تاریخ 27 اردیبهشت ( روزارتباطات) این طرح توسط وزیر محترم ارتباطات افتتاح شود که به دلیل وجود برخی مشکلات فنی در تست عملیاتی و .... با تاخیر مواجه شد.
    هفته پیش تست های نهایی طرح با موفقیت انجام شد و به زودی به صورت تجاری برای عموم قابل استفاده است. هر چند نقاط ابهامی نیز همچنان در خصوص برخی مسائل وجود دارد


    در مورد طرح رومینگ ملی نیز متاسفانه این طرح در حال حاضر بین دو اپراتور بزرگ کشور ( از حیث تعداد مشترکین فعال) متوقف شده است و تنها توسط اپراتور سوم استفاده می شود


    ارتباط: Ramin@WebHostingTalk.IR



  10. تعداد تشکر ها ازRamin به دلیل پست مفید


  11. #6
    عضو انجمن salar123-user8 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2016
    محل سکونت
    Qom
    نوشته ها
    228
    تشکر تشکر کرده 
    184
    تشکر تشکر شده 
    308
    تشکر شده در
    258 پست

    پیش فرض پاسخ : آیا از اپراتور همرا خود ناراضی هستید ؟

    رومینگ رو تا الان رایتل داشت که وصل میشد به شبکه 2g ایرانسل و همراه اول. هر 3 سوئیچ شن چه شود.

  12. تعداد تشکر ها ازsalar123-user8 به دلیل پست مفید


  13. #7
    عضو انجمن SaeedFazlollahzadeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    487
    تشکر تشکر کرده 
    1,058
    تشکر تشکر شده 
    690
    تشکر شده در
    483 پست

    پیش فرض پاسخ : آیا از اپراتور همرا خود ناراضی هستید ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ramin نمایش پست ها
    سرویس ترابرپذیری تلفن همراه (MNP) در کشور های زیادی از سالیان دور فعال است و مردم استفاده می کنند . انگلیس تقریبا در سال 1999 این سرویس را راه اندازی کرد. در ایران از سال 1393 مطالعات این طرح استارت خورده است. اجرای این طرح در ایران بر عهده سازمان تنظیم مقررات رادیویی گذاشته است.
    چقدر خوبه که ما 606 سال زود تر از انگلیسی ها به فکر اجرای این طرح افتادیم :دی
    ولی برای جالب بود که تقریبا 17 سال پیش این طرح و سرویس در انگلستان اجرا شده، در حالی که ما تازه داریم با اما و اگر بهش میرسیم
    درسته ماهی رو هر وقت از آب بگیریم، تازه است، اما این یکی شیر است اندر بادیه، و اون یکی هم شیر است اندر بادیه، اما این کجا و آن کجا!
    --------------------------------------------
    سوال: 1- الان اگر شماره خط من در اپراتور های دیگر ثبت شده باشه و مثلا 09111111111 در ایرانسل به صورت 09351111111 و رایتل هم 09201111111 و تمامی پیش شماره های ایرانسل و رایتل، این شماره ثبت شده باشه، تکلیف من مشترک چیه؟ خب در این صورت چه می شود؟
    قانون که میگه صاحب سیم کارت همان فردی است که شماره را ثبت نام کرده و قانونا من هم هیچ کاری نمی تونم بکنم.
    3- هم چنین اگر من از اپراتوری به اپراتور دیگر سوئیچ کنم، شماره ی من در اپراتور قبلی چه سرنوشتی خواهد داشت؟ رزرو میمونه برام؟ به عنوان شماره ی آزاد و قابل فروش شناخته میشه؟ تا مدتی مسدود میمونه تا ببینن من برمیگردم یا خیر؟

  14. تعداد تشکر ها ازSaeedFazlollahzadeh به دلیل پست مفید


  15. #8
    عضو انجمن payamkutah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2016
    محل سکونت
    Azarbayjan - Tabriz
    نوشته ها
    102
    تشکر تشکر کرده 
    624
    تشکر تشکر شده 
    328
    تشکر شده در
    245 پست

    پیش فرض پاسخ : آیا از اپراتور همرا خود ناراضی هستید ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط SaeedFazlollahzadeh نمایش پست ها
    چقدر خوبه که ما 606 سال زود تر از انگلیسی ها به فکر اجرای این طرح افتادیم :دی
    ولی برای جالب بود که تقریبا 17 سال پیش این طرح و سرویس در انگلستان اجرا شده، در حالی که ما تازه داریم با اما و اگر بهش میرسیم
    درسته ماهی رو هر وقت از آب بگیریم، تازه است، اما این یکی شیر است اندر بادیه، و اون یکی هم شیر است اندر بادیه، اما این کجا و آن کجا!
    --------------------------------------------
    سوال: 1- الان اگر شماره خط من در اپراتور های دیگر ثبت شده باشه و مثلا 09111111111 در ایرانسل به صورت 09351111111 و رایتل هم 09201111111 و تمامی پیش شماره های ایرانسل و رایتل، این شماره ثبت شده باشه، تکلیف من مشترک چیه؟ خب در این صورت چه می شود؟
    قانون که میگه صاحب سیم کارت همان فردی است که شماره را ثبت نام کرده و قانونا من هم هیچ کاری نمی تونم بکنم.
    3- هم چنین اگر من از اپراتوری به اپراتور دیگر سوئیچ کنم، شماره ی من در اپراتور قبلی چه سرنوشتی خواهد داشت؟ رزرو میمونه برام؟ به عنوان شماره ی آزاد و قابل فروش شناخته میشه؟ تا مدتی مسدود میمونه تا ببینن من برمیگردم یا خیر؟
    سلام
    1-2-3شما با هر شماره ای که هستید میتونید به اپراتور دیگه شماره تون رو انتقال بدید.

    مثال با شماره 09111111111 میتونید مشترک ایرانسل باشید.بدون تعییر در سرشماره و شماره .

    با شماره 09351111111 میتونید همراه اولی یا رایتلی بشید بدون تغییر شماره حتی میتونید تالیایی هم بشید!
    اعطاء پنل SMS رایگان ، ارائه تعرفه 8/5 تومان
    ارسال SMS به بلک لیست | پشتیبانی سریع | 7 سال فعالیت | شرکت اعلان پیام 49239
    تماس: 4478089-0413 | تلگرام: ELANAK.ir | @ELANAKSMS

  16. #9
    عضو انجمن SaeedFazlollahzadeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    487
    تشکر تشکر کرده 
    1,058
    تشکر تشکر شده 
    690
    تشکر شده در
    483 پست

    پیش فرض پاسخ : آیا از اپراتور همرا خود ناراضی هستید ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط payamkutah نمایش پست ها
    سلام
    1-2-3شما با هر شماره ای که هستید میتونید به اپراتور دیگه شماره تون رو انتقال بدید.

    مثال با شماره 09111111111 میتونید مشترک ایرانسل باشید.بدون تعییر در سرشماره و شماره .

    با شماره 09351111111 میتونید همراه اولی یا رایتلی بشید بدون تغییر شماره حتی میتونید تالیایی هم بشید!
    یعنی چی؟ درست متوجه شدم؟
    یعنی 0935 زنگ میزنید، اما در واقع تماس با سیم کارت همراه اول ثبت میشه؟
    اگر همین برداشتم درست باشه، طرح خیلی جالبی باید بشه! اما خب از طرفی هم دیگه نمیشه فهمید شماره ای که بهش زنگ زدیم یا بهمون زنگ زده، مربوط به همون اپراتور هست یا تغییرش داده.
    هزینه ی جابجایی و انتقال سیم کارت چطور؟ مدارک مورد نیاز؟ مدت زمان لازم برای تغییر در سیستم؟

  17. تعداد تشکر ها از SaeedFazlollahzadeh به دلیل پست مفید


  18. #10
    عضو دائم viasky آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    محل سکونت
    Ελλάδα
    نوشته ها
    1,009
    تشکر تشکر کرده 
    903
    تشکر تشکر شده 
    4,782
    تشکر شده در
    2,967 پست

    پیش فرض پاسخ : آیا از اپراتور همرا خود ناراضی هستید ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط SaeedFazlollahzadeh نمایش پست ها
    یعنی چی؟ درست متوجه شدم؟
    یعنی 0935 زنگ میزنید، اما در واقع تماس با سیم کارت همراه اول ثبت میشه؟
    اگر همین برداشتم درست باشه، طرح خیلی جالبی باید بشه! اما خب از طرفی هم دیگه نمیشه فهمید شماره ای که بهش زنگ زدیم یا بهمون زنگ زده، مربوط به همون اپراتور هست یا تغییرش داده.
    هزینه ی جابجایی و انتقال سیم کارت چطور؟ مدارک مورد نیاز؟ مدت زمان لازم برای تغییر در سیستم؟
    بله عزیز بدون هیچگونه تغییراتی فقط اپراتور شما عوض میشه
    شماره و مشخصات و تاریخچه و... همه مثل قبل خواهند ماند
    پیروز باشید
    Www.Viasky.Net Web Hosting , VPS , Dedicated Server , Colocation , ccTLD Domains, Official Partner of cPanel
    Phone : +306949433380 , Registered Code: #51212 , European VAT Number: #165736249 , Telegram: @irvsk

  19. تعداد تشکر ها ازviasky به دلیل پست مفید


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: February 10th, 2017, 11:02
  2. مشکل با نتورک رد استیشن
    توسط uss در انجمن سوالات و مشکلات
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: June 22nd, 2014, 15:37
  3. پرداخت فاکتور رد استیشن
    توسط mobinhost.in در انجمن مباحث دیگر
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: February 3rd, 2014, 19:27

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •