سوال خوبی هست و لازم هست در مورد اون شفاف سازی کنيم. چون بعضی اين مورد رو عيب ميدونن در حالی که هيچ تفاوتی وجود نداره. شما در زرين پال هم ميتونيد به دو شيوه زير کارمزد رو از مشتری دريافت کنيد:
1. روی قيمت محصولات خودتون 1 درصد اضافه کنيد. برای مثال اگر قيمت محصولی 2000 تومان هست اون رو 2020 تومان کنيد. در اکثر بيزنس ها و کسب و کار ها اين رقم ناچيز هست و ترجيح ميدن کارمزد رو خودشون پرداخت کنن و بنابراين دلیلی ندارن اون رو از مشتری دريافت کنن. کسب و کارهایی که اين کارمزد براشون بالا هست هم ميتونن از زرين کارت استفاده کنن و به جای يک درصد کارمزد تنها نيم درصد کارمزد پرداخت کنن.
2. شما ميتونيد زمان ارجاع کاربر به زرين پال قيمت پرداخت رو در 101% ضرب کنيد و در اين صورت کارمزد روی قيمت پرداخت اعمال ميشه. مزيت اين روش اين هست که مشتری شما شفاف ميشه که اين 1 درصد رو بابت چه موضوعی داره پرداخت ميکنه. نه اينکه تو سايت شما قيمت رو 2000 تومان ببينه و بعد در زمان پرداخت ببينه داره 2020 تومان پرداخت ميکنه. بدون اينکه دليلش رو بدونه. شما ميتونيد با يک تغيير ساده اين مورد رو روی سايتتون اعمال کنيد و پيش از پرداخت هم به مشتری نشون بديد. اکثر فروشگاه ساز های معتبر اين قابليت رو دارن و نياز به برنامه نويسی خاصی هم نيست.
مزيت اين مورد اين هست که شما با موجودی داخل زرين پال خودتون ميتونيد از ساير فروشنده های زرين پال خريد کنيد و کارمزدی هم پرداخت نکنيد. فرض کنيد شما هاست ميفروشيد. به مشتری خودتون ميفروشيد و بعد برای خريد سرور يا نمايندگی خودتون بايد از کسی اين مورد رو خريد کنيد. در اين صورت از درگاه زرين پال خريد خودتون رو انجام ميديد و باز هم کارمزد پرداخت نميکنيد. ضمن اينکه شما ميتونيد از پنل زرين پال خودتون يا از اپليکيشن زرين پال شارژ موبايل يا قبض هم بخريد و هيچ کارمزدی هم پرداخت نکنيد. اگر قصد تبليغ آنلاين سرويس يا خدمت خودتون رو داريد از شرکت های تبليغاتی معتبر فعال در زرين پال نظير شبکه تبليغات، کليک ياب و ... خريد ميکنيد و در اين صورت هم هيچ کارمزدی پرداخت نکرديد.
زرين پال از 3 ماه گذشته کارمزد های خودش رو از 2.5% به 1% کاهش داده تا کاربراتون بتونن با کارمزد کمتر، سرويس با کيفيت و مناسب تری رو دريافت کنن.