درود ؛
یک نگاهی به آموزش ها ، منابع و... در زمینه مورد نظرتون به زبان انگلیسی بندازید.
برای فعالیت خارجی و به زبان انگلیسی حداقل باید 100 قدم از بهترین وب سایت های ایرانی جلوتر و پیشرفته تر اقدام کنید.
چرا که همین بهترین وبسایت های ایرانی هم اکثرا در حال ترجمه و واردات مطالبی هستند که در منابع خارجی منتشر میشه
لذا اگر واقعا کار حساب شده ای می خواین انجام بدید (خارجی) باید تیم قدرتمند ، متخصص ، با تجربه و متعهدی در اختیار داشته باشید
باید تحقیقات و توسعه فراوانی در زمینه نیازسنجی ، کلمات کلیدی پر طرفدار به زبان انگلیسی ، ux/ui و.....
خلاصه امر ؛
نقاط ضعف و کمبودهای محتوایی ، در تجارت الکترونیک ایران خیلی خیلی خیلی خیلی بیشتر هست از کشورهای اروپایی-آمریکایی و یا به عبارتی توسعه یافته
درسته که به عنوان مثال سایت های اسکریپت و ... به تعداد موهای سر در ایران زیاد هستند
اما اکثرا یک خط مش و روند یکسان ، تکراری و تقلید شده از روی هم دارند
تجارت الکترونیک رقابت لحظه هاست ، سایت ایستگاه رو یادتونه؟ تقریبا اولین سایت جامع نیازمندی های آنلاین بود ، هزاران هزار سایت مشابه و کپی برداری شده بعد از ایستگاه ایده اولیه ایستگاه رو به همون شکل تقلید و اجرا کردند ، هیچ کدوم موفق نشدند ، حتی به اندازه خود ایستگاه!!!
اما در مقابل اتفاقی که افتاد ، سایت دیوار سال ها بعد از ایستگاه ، با فکر ، ایده ، تحقیق و توسعه ؛ دنیای نیازمندی های آنلاین ایران رو فتح کرد!!
متاستفانه موضوعی که به شدت در تجارت الکترونیک ایران رواج پیدا کرده ، کپی برداری و سرقت ایده هاست!! نزدیک ترین مثال ممکن این که بدون شک اطلاع دارید افراد بسیار زیادی خواستار داشتن و طراحی سایتی مثل دیوار هستند!!!
همونطور که قبلا اشاره شد ، تجارت الکترونیک رقابت لحظه هاست!!! اگر توانایی رقابت در لحظه رو داشتید مهم نیست که چقدر رقیب دارید (تعداد سایت های اسکریپت اندازه موهای سر!!) مهم اینه که رقابت آفرین باشید.





پاسخ با نقل قول