با سلام
با توجه به اینکه در ایام عید به سر میبریم شاهد تعداد زیادی تاپیک با عنوان (عیدی - تخفیف ویژه ی عید - تخفیفات باور نکردنی ) هستیم
شاید برای شما سوال باشه که فروشنده ها چرا با این قیمت سرویس میدن و این موقع از عید به جای سود کردن - حاضرند ضرر کنند / خب این سوال بنده هم هست ؟ ؟؟ ؟ ؟ ؟ ؟
ولی هدف من از ایجاد این تاپیک جواب دادن به این سوال نیست - خوب هدف چیه ؟
------------- برای مثال شرکت های بزرگی در این انجمن هستند - که اکثرا برای عیدی تخفیف های خیلی کمی در نطر میگیرند که از مرز 30 درصد تجاوز نمیکنه
ولی در مقابل افراد تازه کاری میبینیم که سرور هارو با قیمت خرید و بعضا کمتر از قیمت تمام شده برای خود فروشنده به فروش میرسونن و هدف خودشون رو جذب مشتری میدونن :|
--------------خوب چرا شرکت های بزگ چنان میکنند و افراد تازه کار چنین ؟
#

هدف اینه که بگم تجربه چه چیزی رو ثابت کرده و بهتره که از این تجربه ها استفاده بشه- این چند نکته رو شاید خیلی ها بهش توجه نکنند ولی شمایی که این مطلب رو میخونید ممکنه هم فروشنده باشید و هم خریدار پس خواهش میکنم به دقت توجه کنید
::: کاهش قیمت می تواند به یک اعتیاد تبدیل شود. مشتریان انتظار دارند که این کاهش قیمت همواره ادامه دار باشد پس شرکت با کاهش سود مواجه خواهد گشت. مشتریان به حراج های پی در پی عادت می کنند و در نتیجه به قیمت عدم ادامۀ کار شرکت در آینده تمام خواهد شد.::
""""جوایزتبلیغی می تواند فریبنده و جذاب باشد ولی به آسانی از کنترل خارج خواهد شد وبسیاری از ورشکستگی ها به دلیل محاسبۀ نامناسب از درصد مشتریان از دست رفته توسط بازاریابان ایجاد می شود که به نزول بیش از حد قیمت ها می انجامد. """
در نبود روشنی هدف از فروش ، شرکت ها مجبور به دستکاری برای فروش بیشتر می شوند. این دستکاری عبارت است از؛ کاهش قیمت (حراج)، جوایزتبلیغی، ترس، فشار همکاران، خلف وعده که حتی ممکن است به موفقیت در کوتاه مدت هم منجر شود ولی این گونه موفقیت بسیار خطرناک است و در پایان با شکست مواجه خواهد شد.
باید توجه داشت که خلف وعده می تواند باعث موفقیت در کوتاه مدت شود ولی در پایان راهی جز شکست وجود ندارد.
------------------------------------------------------------
هرگونه نطر و انتقاد سازنده ای به مطلب وارده